lördag 14 augusti 2010

Mitt första Copics Kort....

Hejsan!

Idag tänkte jag visa lite vad jag har pysslat med den senaste tiden.
För ett par veckor sedan så gjorde jag slag i saken
och beställde lite Copics pennor.

Jag har velat testa men har inte vetat vad jag ska ha för färger och papper.
Men jag har fått god hjälp av en kär vän Camilla
Och för ett par veckor sedan fick jag min första omgång av Copic sketch.
Oj oj oj.....säger jag bara, det var inte lätt.

Det var så olikt Distress ink när man målade.
Men det är ju övning och åter övning som gäller.
Snabbt insåg jag ju att jag behövde mera pennor, och beställde ytterligare några.
Men det är svårt att få dom rätta färgerna som man vill ha.

Jag har inte övat så mycket än,
men jag tänkte ändå visa mitt första kort med Copics pennorna.
Och kanske blir ni nu förvånade att första kortet inte går i Blått:) ??

Lilla Chinese Tilda, här målade med Copic sketch.
Och jag är nöjd med min målning av motivet:)
Pappren är från Magnolia.

En liten närbild på henne, och min målning.

Blommorna kommer från Magnolia.
Jag har lite stickles på dom så det glittrar.

Tycker om denna texten som är från Magnolia.
En liten tags, och en kakservett.
Lite vinröd tyll, passade bra.


Mina älskade Copics pennor;)
Ska bli roligt att höra vad ni nu tycker:)
Och med detta kortet så tänkte jag bli med på Wild Orchid Callenge utmaning
"One for the girls"


Tack för att ni tittar in till mig, blir så glad.

"You made my day"

Kramar: Camilla

12 kommentarer:

Marijke sa...

Hello Camilla,
This card is gorgeous!!
very beautiful coloured with the copics.Are you making a tutorial with the copics also? I like your tutorials about the distress ink.
Have a nice weekend!
Marijke

Lillemor sa...

Åhhh så roligt Camilla! Att du vågar, är du inte rädd att bli "fast"? Tycker du är jätteduktig och vill bara se ännu mer nu!!!! Kommer att följa din utveckling med spänning!
KRAM Lillemor

Lena Katrine sa...

Hei vennen!
For et utrolig nydelig kort!!!! Som alltid - lekkert fargelagt (imponert over copics fargeloeggingen din også altså!!), utrolig nydelige farger og detaljer og papirer!
Tusen takk for at du deltar hos WOC denne gangen - masse lykke til!
Go'klem fra Lena K

Marley sa...

Wow!! Beautiful card!! I really love how you colored the image! The doily behind is so pretty. I just want to say hi cause I'm a new DT member for magnolia!! Hope you come and visit my blog too.. Looking forward working with you! Big hugs xx Marley
http://www.magnolia-marley.blogspot.com

Kim Piggott sa...

Oh my Camilla this is so beautiful your colour copic colouring is superb!
I love this sweet Tilda and your design and details are so beautiful!
hugs
kim x

Lucy with you sa...

You did a fabulous job with the markers Camilla!
Your card is simply beautiful!
xoxo

evalena sa...

Snyggt målat. Tycker det blev lika snyggt som med distresserna.
Underbart kort.

Camilla sa...

Ohhh wow!!!! Har helt hakeslepp her jeg!! Så vakkert fargelagt med tusjene:))) Det ser helt ut som Distress Ink.
Jeg har ikke hatt internett nå på over et døgn.. krise!!:)) Men ble så glad da jeg fant et nytt kort hos deg:)) Og så et Copics kort!! Dette mestrer du helt flott!
Ha en fin kveld vennen!
Stor klem, Camilla

Stampin Mindy sa...

Wow, beautiful job with the copics! This Tilda is so precious! I love those flowers you used. Gorgeous card!

Hugs, Mindy

Shake sa...

Oh, WOW!
Very pretty coloration!
The stamp is sweet and the flowers
wonder!

Hugs, Albert

Martina sa...

Hej! Hittade din sida när jag googlade på Magnolia-stämplar. Otroligt fina kort du gör, verkligen jättefina!! Lägger din blogg som favorit och tusen tack för dina tutorials. De är guld värda för en nybörjare som mig! :)

Manuela sa...

Stunning card, Camilla! ♥ I just love this sweet little Tilda! ♥♥

Hugs,
¤ Manuela¤