måndag 27 september 2010

I Believe i Can Fly...

Hejsan!

Ledig Måndag...härligt.
Nu har vi börjat på med vardags rummet, vi har enats om tapet val och färger och det känns bra.
Inte alltid lätt att få sin (vilja) igenom när det gäller färger:))
Det blir en mönster tapet i svart som fondvägg och vita väggar:))
Nya svarta soffor blir det till våren, men det blir ett besök på .....IKEA i veckan.
Då ska jag handla hyllor, ljus, mattor och gröna växter.

Jag har hunnit med att pyssla ihop ett kort i helgen mellan arbets passen.
Och det ser ut så här:


Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Magnolia,
ur serien: Something Old Something New Collection

Alla kanterna är distressade med Walnut stain.
Biljetten är från Tim Holtz.
Spets och sidenband i vitt och cream färger.

I Believe I Can Fly Tilda,
och visst ska man tro på sig själv och det man gör:)
(fast i bland kan det vara svårt)

Och den fina texten.....Älskar dom blandade typsnitten.
Har här häftat fast med en häftapparat.
Texten är stämplad med Distress pads "Walnut stain)
Under kan ni skymta en liten kakservett:)

Blommor i massor igen: Rosor, Liljor och Körsbärsblommor.
Färgerna går i Cream ,Vitt och Ljusrosa.
Över blommorna sprayade jag Glimmermist: Iridescent gold,
och lite stickles: Stardust.
Pyntbär i vitt, Tyll och en Pyntnål.
Använde mig av den fina nyckeln igen,
här målad med lite Crackle paint.
Lite vackra halvpärlor gör ju alltid sitt:)


Liten detaljbild på Blommorna, över gruppen la jag Filmstrip av Tim Holtz.
Det har blivit en ny favorit hos mig:))

Tillsist så gav jag det en dusch av Glimmermist.

Så med detta kort vill jag anta utmaningen i:

"You made my day"
Kramar: Camilla

7 kommentarer:

Kortmanitove sa...

Så nydelig kort, blir glad av den søte Magnolia jenta og alle blomstene som du pynter med...
Morsom måte å bruke film-stripen på også, den gjorde seg virkelig!
Tove

Shake sa...

hey Camilla!
I like so much this sweet creation!
The stamp is cute and the photo-paper is pretty!!!


Hugs, Albert

Sinikka sa...

Ett mycket fint kort Camilla. Filmremsan är så fint. tycker om det hur du lägger det över blommorna.
Och du har rätt...man skall tro på sig själv och på det man gör.
Take care
Kram Sinikka

Riet sa...

So beautiful card Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.x

Aina sa...

Virkelig lekkert! Så mange flotte detaljer :)

hobby@Janet sa...

oooh this is so beautiful!!

Love the colors and the details!

XXXJanet

BA sa...

lovely card camilla
have a wonderful week end
xoxo BA