torsdag 7 oktober 2010

"Especially For You" And Party-time at Magnolia.

Hejsan!

Idag har det varit ett riktigt höstväder här i Borås.
Regn, blåst och så mörkt.
I morgon är jag ledig, ska bli super skönt.
Är lite sliten och trött i kroppen.

Vill påminna om att på Lördag blir det Party-Time på Magnolia. (Kl 10.00-16.00)

Magnolia kommer att ha nyöppning av sin andra del i butiken.

* Här bjuds det på vacker heminredning i bästa stil.
* Det blir premiär på Merry Little Christmas collection 2010.
* Nya nr av Magnolia Ink "Julspecial"
* Många specialerbjudande kommer att finnas i butiken denna dag.

Vad sägs om detta!!

Första 50 besökarna ! får goodibags fylld med mönstrat papper,
Dekorationer, Stansar och en exklusiv specialstämpel.

Magnolia får även besök av Diana Crick från ScorPal från Kanada.
Det kommer även att bli Demos av oss från DT teamet:
Från USA kommer Angie och från Sverige kommer Lillemor och Camilla (Jag)

Tänkte även visa ett nytt kort som blev färdigt idag.
Och jag passar på att deltaga i följande utmaningar:

Där ska man kombinera färgerna: Grön, Blå, Gul och Kraft

"Stitch it up"

"Sparkle and shine"


Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Magnolia,
ur serien: Something Old Something New Collection,
Once upon a time.

Alla kanterna är distressade med Walnut stain,
och sydda på maskin.
Spets i ljusgrå och cream färg.

Secretive Tilda, visst är hon söt?
Tyckte att hon passade bra tillsammans texten.
Texten är förövrigt en favorit hos mig.
Tildas rosor är gula men det syns lite dåligt här,
nåja har även lagt lite stickles på.

Kakservett i silver, det blev lite effektfullt.
Och naturligtvis har hon fått ett örhänge av en halvpärla:)
Tags och ett litet silverhjärta "Made with love"
Blommor i cream, blått och coffe.
Pyntbär i grå-vit.

Här syns lite av Filmstrip av Tim Holtz.
Det har blivit en ny favorit hos mig:))
Den virkade blomman har jag inte gjort själv.
Men den är säkert lätt att göra.
Bara luftmaskor och stolpar så har man en blomma.

En riktig liten goding.....
Tänk vad jag älskar mina pysselsaker.
Till sist så sprayade jag rikligt med Glimmermist över kortet.
Och det skimrar kan jag lova:))

Nu ska jag äta lite och ta Nova med mig upp i säng.
Sova gott och bara njuta av en ledig dag i morgon.

Och förbereda mina pysselsaker för en underbart rolig dag hos Magnolia på Lördag.
Hoppas att vi ses då.
Denna gången ska jag ta med mig kamran:)

"Take care of you"

Kramar: Camilla

12 kommentarer:

Kylie sa...

Oh Camilla! She is just darling! I love the details, especially the crochet flower. Gorgeous!
Hugs
Kylie

Elisa sa...

Du imponerer igjen!
LOVE IT! :):)
-klem-

Camilla sa...

Ååååå Camilla du er bare bast!! Et herlig kort fra deg igjen! Så bra du har fått tid til litt kortlaging også innimellom oppussingen:) Kos deg masse på fridagen din i morgen, det er deg vel undt!
Gleder meg til å se bilder fra partyet på lørdag;))
Stor klem, Camilla

Camilla sa...

Hihi du er ikke bast altså, men BEST!!!;)) Nå må jeg komme meg i seng før jeg oppdager flere skrivefeil;)

cardmaking bird sa...

Absolutely beautiful. The texture that you've created on this card is stunning!!!! Marie xx

Karen sa...

OMGOSH Camilla!! Your card is so beautiful!! I love the cardboard, the tag and your flowers and lace. The film strip is so cool too. Tilda looks so amazing!! Thank you so much for sharing your wonderful card with us this week at MDUC.
Hugs
Karen
xxx

Debbie Dolphin sa...

such a wonderful card. Simply stunning x
Thankyou for joining us at MDUC this week
love debbie xxx

Peta's Blog sa...

Oh wow! I love how you have used these colours!!! I love all the details in this, especially the flowers, tag and lace. Thanks so much for sharing at MDUC xoxo Peta

Debbie Pamment sa...

Your work is ALWAYS amazing - and this beauty is no exception - fabulous job!
Thanx for joining us at MDUC this week
xXx

Hanna sa...

Camilla!!! Du fortsätter att överträffa dig själv! Som du redan vet, älskar jag dina kort, men den senaste tiden har dom haft något riktigt specielt, som gör att man hela tiden vill titta en liten stund till.
Du har verkligen fått till den ljuva bladningen av den härliga Camilla stilen och gammaldags vintage. Läckert med alla lager av papper, blommor och spets.
Superfint!

Lycka till imorgon!
Kram från Hanna

Ingrid sa...

What a beautiful card you made! Love her earring :-)
Thanks for entering our challenge this week at A Spoon Full of Sugar.
Hugs Ingrid

Stampin Mindy sa...

WOW, this is amazing, Your coloring is beautiful and so are all those embellishments.

Thanks so much for joining us over at WOC this week!

Hugs, Mindy