måndag 15 november 2010

A Star In My Heart.

Hejsan!

Nu äntligen så är kortet fotat, men det är så grått och mörkt ute.
Färgerna kommer inte riktigt till sin rätt.

Som sagt igår natt blev jag klar med detta kort.
Jag satt uppe till kl 01.00 och jag hadde ingen aning om att kl var så mycket:)
Tiden går allt för fort.

Till kortet så har jag använt mig av Matrial som jag har jag fått av Camilla,
och som kommer från Hjerteboden.
Pappren är så fina, har helt klart fått nya favoritpapper, TUSEN TACK för allt;)

Med kortet färdigt så tänker jag deltaga i följande utmaningar denna veckan:

MDUC- Shabby Chic

Wild Orchild Craft: Blue Christmas

Totally Tilda challenge: Icy Christmas Tilda use silver&Silver as the main colors


Så här blev kortet:



Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Prima Jack n´ Jill Collection.
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain,
kanterna är även sydda med symaskinen.
Använde mig även av texten "a gift from the heart"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Tilda as Lucia ur Christmas Collection 2010.
Och givetvis så fick hon följa med mig hem:))
Jag har målat med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Kläning och Hårband: Weathered wood, faded jeans och Black soot.
Stjärna: Old paper och Scattered straw
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

På kläningen och Tildas hårband har jag dekorerat lite med stickles "Stardust"
Tildas stjärna har fått lite Crackle accents.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger mera lyster åt Distressen.
Och dom minsta hälvpärlorna fick bli örhängen till Tilda.

Spets har jag använt mig av en vit lite bredare, som jag trätt ett stålgrått satin band igenom.
Den bruna spetsen har jag fått av Camilla.
Prima blommor som kommer från Hjerteboden.
otroligt vackra och det blev fint att blanda med rosorna.
Den lite större rosen kommer från Kort & Godt.

Nyckeln har jag gett lite Distress crackle paint, och effekten blev lyckad;)
Även dekorerat med en halvmåne som jag fäst med ett tunt silver band,
och lite silver stjärnor.
Över alla blommor har jag sprayat ett tunt lager med Glimmermist "Snowflake"

Här syns Tyll och Pyntnål lite bättre.
Den tunna silvertråden, och dom vackra Prima blommorna.


Borderstansen är från Martha Stewert och den heter "Doily Lace"
Kakservetten, pyntbären och tagen kommer från Magnolia.
På Tagen stämplade jag min Personliga stämpel.

Tusen tack för att du besöker min blogg, det värmer gott i hjärtet.
Önskar er en härlig fortsättning på Måndagen.

Kramar: Camilla

26 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Ja man blir glad i kroppen av att titta in på dina fantastiska alster.
TACK för att du delar med dig av dessa
Kram

Camilla sa...

Ohhhhhh sier bare jeg!! For et kort!! Noe så vakkert! Og blomstene er bare satt helt fantastisk sammen. Stilig med masse lag på lag, med tag og serviett!! Helt perfekt egentlig;))
Ha en fin kveld vennen!
Stor klem, Camilla

Kim Piggott sa...

Oh my Camilla this is so, so beautiful!
I absolutely adore this Tilda and your design is amazing!
Such stunning detail so very exquisite!
hugs
kim x

SasSa sa...

Lika underbart som alltid!!!♥
Ljuvligt motiv.
Kram SasSa

Debbie Dolphin sa...

so stunning Camilla and this Tilda is heavenly. Ive just finished painting her too. Thankyou for joining us at MDUC this week xx
love debbie xxx

Bente sa...

Nydelig kort, så flott blomsterdekorasjon, nydelige farger og papirene er virkelig vakre!! Nydelig fargelegging av motivet også!
Takk for fine ord i bloggen min, og det samme til deg - du gir meg masse inspirasjon med dine vakre kort!!
Ha en fin mandagskveld!
Klem, Bente

papirdilla sa...

Åååå, dette var vakkert! Nydelige farger og motivet er jo så søtt:) Og du maler jo så nydelig også, Camilla! Fantastisk flott med alle blomstene. Og blondene er også flotte. Alt er helt nydelig:)

Klem,
Hanne

craftykitten sa...

Oh this is beautiful. I love the soft colours you have used and those flowers are gorgeous. Thanks for sharing your creation with us at totally Tilda this week.
Hugs
Dawn and the Totally Tilda DT x

hobby@Janet sa...

oooh I love this card!!
its amazing!!

xxxJanet

Kylie sa...

Camilla! She is just stunning. Perfectly Shabby Chic!
Thanks for playing at MDUC this week,
Hugs
Kylie

Dena sa...

What a gorgeous card! So very pretty!
Hugs, Dena

Cor* sa...

So soft and beautiful. I admire your coloring and flower treatments. i gotta get me some glimmer mists!! Loved seeing your chilly, ICY Christmasy Tilda creation this week! Thanks for joining the Totally Tilda challenge! Hugs---Corry & The Totally Tilda DT!!!

Kamilla sa...

Helt fantastiskt vackert !!!
Kram kram

Susy sa...

Vilket ljuvligt vackert kort du har gjort!
Så himla vackert!
KRAM SUSY

BA sa...

fabulous card dear camilla!!
love the lace and the wonderful flowers.
xxoox BA

Riet sa...

So wonderful card,I love the image and your papers.

Hugs Riet.x

Ansi sa...

Hå hå hå vilket fantastiskt mästerverk!!!
Och alla detaljerna!man blir mållös...
Kraaam

Hjerteboden sa...

Dette var flott. Du er flink.

Louise sa...

Men åhhh vad vackert det blev! Underbart kort i en härlig färgkombination :) Jag tycker hon är sååååå söt med fräknar lilla Tilda :)
Lycka till i utmaningarna, du sopar säkert mattan med konkurrenterna ;)
Kram!

Carina sa...

Nydelig kort som alltid :) Vakre farger, og nydelig pyntet med alle blomstene og nøkkelen. Og selvfølgelig vakkert malt TIlda. Du er så utrolig dyktig!

Klem Carina

lenislenis sa...

Så skirt och vackert!

Anne Kristine sa...

Åh...noe så lekkert!!!
Elsker dine flotte detaljer og nydelig farglagt motiv.
Kjempeflott!!!
Takk for at du deltar hos MDUC denne uken.
Klem Anne

Ans sa...

wauwwwieee
Wat een nice card
Super mooi gemaakt!!
gr,ans

Kathy sa...

Gorgeous card!!!!! Love every detail and beautiful colors. This image is so sweet!! Such a beautifully put together card!!
:)Kathy

Gry-Beate sa...

For et fantastisk flott kort! Nydelig motiv, som er kjempe flott fargelagt. Likte så godt måten du har dekorert kortet ditt på,nydelig!!

;0)Gry-Beate

mettepip sa...

Utrolig flott kort! Vakkert fargelagt motiv, og ydelig pyntet!