söndag 6 mars 2011

Hjertebodens Juleblogg :)

Hejsan!

Söndag och solen strålar från en nästan klarblå himmel här i Borås.
Kan ana att våren knackar på dörren.
Lite värmande mot hus väggen, och snart kan man sitta och sola lite.
Fåglarna kvittrar och letar pinnar för att bygga sina små hus.

Annars så har den här helgen tillbringats framför TV i mest liggande position.
Har varit rätt krasslig, har något i kroppen som inte vill bryta ut ordentligt.
Ont i hals, huvud, och en otrolig hosta som gör att man snart blir tokig.
Fryser till och från.
Och ingen ork alls, helt slut när jag varit ute en stund med Nova.

Har tittat på längdskidor och skidskytte.
Och ett Brons till Sverige idag blev det.
Men GRATTIS till Norge för alla fantastiska lopp ni bjuder oss på.

Jag tänkte visa ännu en tag som jag gjort till Hjertebodens juleblogg.
Och Februari månad tog ju slut så fort så här blir att satsa på Mars månad:)

Det fick återigen bli detta ljuvliga motiv som jag är otroligt glad i.
Och jag har samlat på mig lite Wellpapp som är så fint och tacksamt att ha som kortbas.

Tänkte för övrigt att deltaga i denna utmaningen med min tag:



Tagen är i stoleken
11
x
16,5
cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i min favorit färg Vanilla.
Det fina mönster pappret kommer från Melissa frances.

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig även av texten "Loving Wishes"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Star Tilda ur "Merry Little Christmas Collection 2010".
Motivet har jag stämplat med Versafine "Onyx Black"
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Hårband: Weathered wood, faded jeans och Black soot.
Stjärna: Old paper och Scattered straw
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.
På Tildas spets och hårband har jag dekorerat lite med stickles.
Stjärnan har jag dekorerat med Crackle accent.

Som kortbas har jag använt wellpapp som jag inkat in med walnut stain.
Ljuvlig spets, lite p
unchinella och blommor från: Magnolia, Prima och WOC.
Blommorna har fått Gimmermist på sig och en liten dutt med stickles.

"Loving wishes" som jag stämplat med Distress Walnut stain.
Och på Tagen har jag stämplat en julhälsning som
jag har glömt att fota...typiskt...


Kakservett i en liten storlek mindre.
Ljusblå floss med ett silverhjärta i.
Har använt dekorations spröt från WOC.

En snöstjärna (Martha Stewert punch) som jag har först har Disressat och sedan lagt på stickles Frosted Lace, till slut tog jag lite crackle accent.
Och fäst en ljusblå Magnolia brads.
Blev den där frostiga looken som jag var ute efter.

Tusen TACK för era besök,
och som alltid:

"You make my day"

Kram: Camilla

11 kommentarer:

Solblomst sa...

Så nydelig det var.

Carina sa...

Vakker tags! Nydelig motiv og vakkert pyntet i blått :)

Klem Carina :)

Mandy's Magnolia cards sa...

Beautiful Camilla!
Greetings, Mandy

Chrissy sa...

Very,very, Beautiful. Lovely colours and gorgeous details. A lot of work.
Luv CHRISSYxx

Riet sa...

So gorgeous card Camilla,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

THE HOOSIER STAMPER sa...

She is beautiful! Love it!!!

Leila sa...

Sådant underbart kort. Det är snyggt med wellpapp, måste jag prova på =)
Hoppas du blir bra snabbt, så du kan njuta av våren (om den nu är på väg förstårs). Ha det gott.
Kram Leila

Aina sa...

Så nydelig! :)

Camilla sa...

Sååå vakker tag Camilla!!♥
Ble så flott og vinteraktig med snøkrystallen.
Fantastisk fargelegging også som alltid! Og dine blå Tildaer er jo bare i en klasse for seg selv!!
Håper du føler deg bedre i dag:) God bedring om ikke.
God og varm klem fra Camilla

Chris_P sa...

Fantastiskt fint kort!! verkligen vackert och stämningsfullt!

krya på dig!

elsi67 sa...

Nydelig! Takk for at du er på WOC sin utfordring ♥