tisdag 12 april 2011

On The Wings Of Love

Hejsan!

Efter regn kommer sol heter det ju, men här var det tvärt om.
Vi hadde några underbara dagar med sol och värme, runt 15-16 grader
och det var så härligt.
Sedan kom regnet....hela dagen har det regnat och varit mörkt.

Igår gjorde jag färdigt mitt kort som jag tänkte vara med i två st utmaningar denna vecka:


Och så här blev mitt kort.
Jag gjorde ett vanligt 15X15 kort med en skakbox på,
och det finns både vingar och blommor på det.
Så här blev det...

Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Vanilla och Rosa.
Det underbara mönster pappret kommer från Pion Design "Sagan om våren".
Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig även av texten "with all my love"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Den ovala cirkeln är utstansade med Spellbinders.
Som fönster har jag använt mig av ett gelantinblad.

Sitting Angel Tilda ur "Merry Little Christmas Collection 2010".
Jag bara älskar detta underbara motiv.
Jag har målat henne med följande Distress ink färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning:
Aged mahogany, Tattered rose, Millid Lavender, Weatered wood.
Strumpor: Walnut stone.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Jag har blandat Opalite i Distress färgerna för att ge det lite extra skimmer.
På Tildas vinge har jag först lagt lite 3-d lack,
och sedan ett lager med crushed velvet "white flock"

Wingen är en grungebord från Tim Holts.
Först har jag målat ett lager med Distress Crackle paint.
Chalkat kanterna för att till sist lägga på ett tunt lager med stickles.
En stor härlig brads i färgen gammel rosa.

För att göra skakboxen så gjorde jag så här:
Stansade ut en botten av spellbinders och en ram.
Under ramen fäste jag gelantinbladet,och fäste sedan 3-D kuddar.
Det blev en lagom höjd på själva boxen.

OBS! Glöm inte att lägga i dom små glaskulorna innan det är försent.
(Jag gjorde det och fick ta upp allt igen)

Pyntbär i creamfärg, brads och en rosa ros.
Spets och kakpapper är övriga dekorationer på mitt kort.

En detaljbild över hur hög boxen är.
Och för att dölja kanten så har jag använt ett super smalt sidenband.
På tagen har jag stämplat en textstämpel,
och fäst lite natur snöre, och en fjärils charm.

Alla vackra rosor och knoppar i rosa, vita och cream färger, jag är så glad i mina blommor:)
Kanske beror det på att jag alltid velat bli florist:)
Och för ett antal år sedan var jag på väg att läsa till det,
men jag blev Undersköterska istället.


Ytterligare en detaljbild på blommorna.
Jag har sprayat dom med glimmermist först,
och sedan målat dom lite med Distress crackle paint.
Här syns även den vackra spetsen.

Tusen Tack för att du stannar till och besöker min blogg.

"You Make Me So Happy"
Kram: Camilla

14 kommentarer:

Camilla sa...

Åååå Camilla! Dagens vakreste kort!! Jeg har blitt så stor fan av shakerkortene dine:))) Og alt stemmer, motiv, papir og ikke minst blomster!!:) Utrolig herlige kort!
Ha en flott uke videre, og så kommer nok solen tilbake:)
Klem, Camilla

Randi Th. sa...

Aldeles nydelig igjen! Så flott pyntet, vakre farger og mange flotte detaljer.
Love it!!!
Ha en flott kveld!

-klem

papirdilla sa...

Bare helt nyyyyydelig!! Så delikate og sarte farger. Og jeg elsker jo rosa:) Vakkert med alle blomstene også, ja alt er rett og slett perfekt!
Akkurat samme vær her jeg bor. I går var det 15 grader og i dag er det 2!! Og det har regnet hele dagen. I ettermiddag snødde det:( Og jeg vil ha vår, vår, VÅR.....!
ha en fin kveld, Camilla!
Klem,
Hanne

Pyssel och Kort sa...

Helt underbart
verkligen jätte fint.
Kram Elin

Gro sa...

Utrolig vakkert kort. Og med så masse vkre blomster. Tilda er helskjønn også.
Takk for at du deltar hos Sukkersøtt.
Klem :o)

Henrikke sa...

Hei!!

Nydlig kort du har laget Camilla. Utrolig fint med shaker kort når det er glitter på innsiden. Herlige farger og like fantastisk fargelegging som alltid :) Flotte blomster og nydlige detaljer som sommerfuglen :)

Klem fra Henrikke

Lena Katrine sa...

Like vakkert som alltid, vennen! Du er så himla bra på farger og detaljer, alt er nydelig sammensatt! Takk for inspirasjon, nok en gang!
Ha en fin påske! Go'klem

Lillemor sa...

Oj oj så sockersött som spunnet socker! Härligt romantiskt och vackert som alltid när du gör kort Camilla! Man blir glad i hela kroppen när man får njuta av det fina du gör :o)! Pappret är helt ljuvligt!
KRAM Lillemor

Susie Sugar sa...

Oh wow this card is just so dreamy and so special
Hugs Susie Sugar xx

Gry-Beate sa...

For et utrolig flott kort, og som alltid nydelig malt motiv. Det ble så kjempe lekkert med alle de nydelige blomstene.
Takk for at du deltar hos Sukkersøtt.

;0)Gry-Beate

Astrid sa...

Et vakkert kort med en nydelig blomsterdekorasjon:-))
Takk for at du deltar hos Sukkersøtt denne uken. Lykke til.

Klem, Astrid

Kamilla sa...

ÅÅÅh så underbart kort!!
Läste några inlägg ned att du letade små micropärlor som är genomskinliga, det finns hos Pysseltagen Hoppas länken funkar, den såg lite konstig ut :S
Annars så gå in på Pysseltagen.se och sök på microbeads :)

Kram kram

Wenche sa...

Åååå, dette var jo bare så utrolig delikat og vakkert, Camilla!!! Mange nydelig detaljer og vakkert malt motiv...sukk. Dette kan jeg se lenge og vel på ;)
Tusen takk for at du deltar i ukens utfordring hos Sukkersött!!
Klemmer, Wenche :0)

Pops x sa...

This is vert pretty sweetie, thanks for joining Wild Orchid Crafts Challenge this week, Good Luck hugs pops x x