fredag 13 januari 2012

The Best Thing...

Hejsan!

Idag har jag gjort färdig ett kort.
Motivet har legat färdigmålat sedan långt innan jul.
Det blev ett kort i Blått och Vitt.
Typiska "Camilla" färger:)

Jag fick skynda mig lite på slutet för att hinna få med kortet till ett par utmaningar.
Annars har det inte varit så mycket pyssel dom här två veckorna.
Men hoppas på att det hela vänder snart.
Jag har äntligen använt ett motiv som jag blev kär i på en gång.
Så fort det är djur med eller en nalle så blir jag 
helt knäsvag.

"Tack Pauline" för detta underbara motiv.
Motivet som jag pratar om är:
"Sitting Tilda With Teddy Bear"

Här är utmaningarna som jag vill vara med i:

* * *

Kortet st är 15x15 cm.
Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock
Windy och Vanilla.
Mönster pappren kommer från Melissa frances.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en bit  wellpapp.

Jag har även använt Magnolias dies "heart swirls branch"
Även den har fått vit struktur färg.
Osteklut  som jag målat med vit strukturfärg.


Sitting Tilda with Teddy Bear från "Sweet Christmas Dreams collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och strumpor: Faded jeans, Weathered wood och Black soot. 
Nalle: Walnut stain och Pumice stone.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Tilda har fått lite stickles här och där.
Nallen har fått lite crackle accent på magen.


Blommorna kommer från WOC.
Är i färgerna vitt och Blått.
St på rosorna är 20 mm och 15 mm.
Knoppar i rosa st: 8 mm och 4 mm.
Körsbärs blommor i  2-ton Antique blå.

Först har jag sprayat med lite vit färg.
Sedan lite glimmermist på.
Målat med vit strukturfärg,
och tillsist har jag dekorerat med stickles.


Jag har även använt Magnolias nya dies "Hallebores" från 
"Sweet Christmas Dreams collection 2011"
En liten halvpärla blev bra till.

Wellpappen har jag först chalkat med Distress ink "walnut stain"
och "weatered wood", målade sedan med vit strukturfärg.
Chalkade ytterligare en gång med "walnut stain"

Lager på lager effekt. "Me like a lot"


Jag har även använt lite brunt Natursnöre, det blev jätte fint till.
Tagen är även den en dies från Magnolia och heter:
"Vintage die"
Dekorerade den med ett pärlband och lite vit floss.

Här syns den sista detalj bilden på mitt kort.

Tusen TACK för att ni tittade in till mig.
Önskar er alla en härlig helg.
TACK för alla fina kommentarer
som ni skriver.

"Det värmer gott i hjärtat"
"with love from me"
Camilla

26 kommentarer:

Solange sa...

Que lindo,belo trabalho,venho sempre ver suas artes e fico encantada.
Abração

xmelisx sa...

Wow!! Such a beautifull card! I love it!

HenP Produkties sa...

Yes, the only thing I can say, what a beautiful card, nice all the details, especially the pearls.
Thank you.
Hugs, Hilde and Petra (from Holland)

Åsa/asamia sa...

Ett superfint kort som vanligt ;0) Massor av detaljer och fint färglagt. Du kan du ;0)
Hoppas du får en fin helg.
kram ♥

Papirdilla sa...

Hei, Camilla!
For et aldeles nydelig kort. Blått er definitivt "din" farge. Super fargelegging og masse vakre detaljer. Så vakkert med alle blomstene. Jeg elsker vintage preget med bølgepapp og alle lagene med papir. Herlig:)

Ønsker deg en super helg!
Stor klem og varme tanker,
Hanne

Lillemor sa...

Vilket uuuuunderbart kort Camilla!
Jag bara älskar allt med det, lager på lager, vit färg här o där, pappersblommor blandat med diesblommor, hampasnöre o wellpappen...en 10-poängare!
KRAM Lillemor

Jane sa...

WOW! stunning as always Camilla! your details are always so perfect and gorgeous! thanks for joining us at MDUC, hugs, Jane x

Kizzy sa...

Wowww this is so amazing!! Your cards are masterpieces, love them!
Look forward to your next work.
Hugs Kizzy

Kickans_blogg sa...

Åhh va fint kortet är! :) Du är såå himla duktig!
Kram Kicki

Peninia sa...

Beautiful work. I really like your blog:)

I cordially greet-Peninia *
http://peniniaart.blogspot.com/

Jill sa...

Helt fantastisk kort Camilla :)
Fargene dine er nydelige og dine detaljer som alltid mange og vakre. Så samstemt på alt :)
Du er bare så flink du!
Håper du får en god helg
Klemmer fra Jill

Exclusively by Mel sa...

Hi lovely,
I just want to thank you for joining my blog. You don't know how happy it made me!
I so adore your work, always have.
Your card is wonderful, love the layers and the sentiment is perfect.
So very pretty!!
Love, Mel. xxx

Louise sa...

Gorgeous card, you have so many talents, love your work
Louise

Kim sa...

Camilla this is absolutely amazing! It's so hard to believe it's been so long since I've come to visit your blog...I love all of the beauty in each and every one of your creations! Fabulous and gorgeous work hun! LOVE this! Thanks so much for joining us at WOCC!
Hugs~ Kim

Ans sa...

Camilla wat is je kaartje mooi geworden meid
Ik vind je tilda heel mooi en doe bloemen wow geweldig
liefs,ans xxx

Iulia sa...

Fantastic card! Those layers are fantastic! This is truly a work of art! Glad I popped in!
Hugs, Iulia

Mandy's Magnolia cards sa...

Happy Birthday!

Amazing card Camilla!
i love it!
Hugs, Mandy

Pillan sa...

Ditt kort är helt underbart... härliga ljusa färger och så många fina detaljer!!

Britt-Marie sa...

Gillar ditt kort jättemycket - så fint!

Rozzan sa...

Sååå charmigt kort...Jättehärliga färger och jag gillar också lager på lager..Ha en underbar helg //:-)

cabio's craft corner sa...

Camilla, your details are just out of this world!! Gorgeous and fabulous card :o)
Hugs,
Cabio

Sol sa...

Åh... Så Lekkert... Nydelige lag på lag!.. Lekkert pyntet.. å disse blomsterne er Nyyydelige..
Fantastisk Fargelegging!! :o)

Marie Wisén sa...

Hej Camilla!
Dina alster är balsam för själen...

Kram Marie <2

Carina sa...

Enda et nydelig kort fra deg Camilla! Vakkert malt motiv og mange flotte detaljer. Likte godt hvordan du har plassert blomstene på hver side av motivet. Stilig effekt med hyssingen!
Tusen takk for flott kommentar i bloggen min, det setter jeg stor pris på.
Ønsker deg en flott dag.

Klem Carina :)

Aina sa...

VAKKERT!!! :)

Nicole sa...

Hey Camilla, this is my first time on your blog and I love it!! You make such beautiful cards. I love your style, it looks a bit like mine. I'll surtainly come back for some inspiration!! Hugs, Nicole