lördag 30 januari 2016

Magnoliadagen... Kort 1


Hejsan!
Fortsätter att visa vad jag pysslade med på Magnoliadagen i höstas.
Här har jag dekorerat en papperspåse.
Motivet är sockersöta Tilda with little snowman.
Visst är hon underbar?
Gult är inte en färg jag brukar göra kort eller alster i, 
men jag blir mer och mer förtjust i färgen.
* * *

Påsens st är ca: 20x12cm. 
Motivet är från Magnolia och pappret kommer från Pion Design.
Cardstock från Bazzil.
Alla kanterna är shalkade med Distress pads "walnut stain"
Och jag har sytt sömmarna med symaskin runt kanterna.
Tilda with Little Snowman från:  A Lovely Christmas Collection 2015"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning: Old paper, Pumice Stone.
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx Black.
Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
Runt motivet har jag har stämplat med en poststämpel från Kort & Godt.
Och motivet är utstansat med Spellbinders.
Stjärnan är DooHickeys från Magnolia.
Jag har stansat ut den i cardstock, shalkat den med 
weathered wood och målat med vit färg på.
Övriga dekorationer på mitt kort är: 
metalhörne som jag har målat med vit dekorationsfärg,
halvpärlor, kakservett, ostduk, spets m.m
Jag har dekorerat med stickels "stardust" lite här och där
Vackra rosor från WOC i olika st. 
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Under blommorna ligger lite "sissel"
 Dekorerat baksidan lite, med min personliga stämpel.
Tusen tack för att du tittar in här hos mig.
Kram Camilla.

1 kommentar:

Patty O'Malley sa...

Beautiful gift bag, Camilla! I love the Tilda with the Snowman.