söndag 14 december 2008

Nytt DT- Kort med "Alva"/New DT-Card with "Alva"

Hejsan!
Idag är det 3:dje Advent och, knappt någon snö kvar.

Har sovit fruktansvärt dåligt under detta passet.
Bara 3 timmar igår och lika så idag.
I natt var det ganska mycket och göra och nu har jag 5 st nattpass kvar.

Det ska bli skönt tycker jag, fast jag kommer att sakna natt jobbet ändå.
Har lärt känna nya boende och nya arbetskamrater och vi funkar bra ihop.
Så det känns lite tungt ändå.
Men jag tycker att det ska bli roligt att komma tillbaka till dagen igen.
Och på Tisdag kommer jag att vara den mesta tiden i Fristad för att planera lite inför flytten.
Det är nog detta som kommer att bli lite rörigt tror vi.
Vi ska ju flytta en hel avd med tolv boende, och det kommer att krävas att vi är välorganiserade
och gör det så smidigt för dom boende och oss själva.
Men det kommer att bli så bra det tror vi alla.
Jag var och lämnade mina DT kort i Torsdags så nu kommer jag attvisa dom här på bloggen.
Och först ut är ett nytt kort med Alva på.

"En hälsning"
Kortets st: 15x15 cm.
Motiv "Sittande Alva" och textstämpel: En hälsning åt alla.
Målat med Distress ink refil.
Akvarellpapper 300 gr.
Cardstock: Grön.
Mönster papper: Basic Grey.
Spellbinders.
Chalk: Chsetnut Roan, Creamy Brown, Dark Brown.
Punch: Kvist.
Stickels: Star Dust.
Brads: Guld, och rött hjärta.
Blommor: Prima.
Vinrött Bastband.
Floss: Röd


Så här blev hela kortet. Gillar det röda pappret.
Men kunde haft lite starkare på Alvas tröja.


Tycker att hon är så söt. Gillar dessa små älvor.
Hon sitter på små grankvistar.
Har lagt lite stickels på för att det ska se frostigt ut.


Är inte hennes ögon söta?
Till kinderna använder jag torr chalks och ögonskugga.


Den fina texten.
Jag är helt galen i textstämplar just nu:)
Texten är stämplad med Brilliance "Chocolate" som ger lite extra skimmer.
Och stansade ut det med spellbinders.


Prima blommor och stickles.
Har även lagt lite rött nät bakom.


Det vinröda bast snöret kom väl till pass nu:)
Och ett rött hjärta och små pärlor i rött floss.

Nu ska jag ta lite kaffe och sedan ut och gå minst två timmar.


Tack för att ni alla tittar till min blogg.
Hoppas ni får en bra Söndags kväll..

Kram: Camilla

11 kommentarer:

Heidi sa...

Så vakkert Camilla. Denne nye figuren er jo bare såååå søt synes jeg. Og du har malt henne med sånne nydelige farger!
Håper du får tatt igjen litt søvn.

Klemmer fra
Heidi

May-Britt sa...

Så nydelig kort du har laget.Flotte farger og stempel.

Hanna sa...

Så snyggt kort!!!
Superfina detaljer och din målning är så underbar!
Du är så duktig, tack för att du delar med dig av dina kort, de är alla lika vackra!

Ha det bra!
Kramar
från Hanna

Anonym sa...

Du gör alltid så vackra alster! Jag kikar in hos dig då och då ...och alla dina kort är bara WoW! Varm och harmonisk färgläggning!

Älvorna är ju hur söta som helst, kan knappt vänta på att de släpps i webbutiken!

Juliga kramar // Sara

Annie sa...

Camilla this card is adorable! I love the little elf and the face is so cute! I'm looking forward to these coming into the shop. You have coloured wonderfully and the embellishments are all so pretty. hugs, annie x

Anonym sa...

Hej! Ja, textstämplar beställde jag hem för nån dag sen. Gillar kort med budskap på!
Ha en fortsatt fin söndag // Fröken H

Anonym sa...

Alltid lika fina kort hos dig, Tack för titten!

Maya sa...

Nyydelig kort,Camilla!
Og jeg er så enig med deg i att disse stemplene er så søøøte!
Nyydelige farger og lekre detaljer!

Rød fargen jeg har brukt er en mix av aged mahogany og vintage photo :)
Bittelitt VP oppi AM :)

Ha ei flott uke,
klem fra Maya :)

Kim sa...

So adorable! I love that new stamp! The elf/fairy is so cute! And your work is always beautiful!
Hugs! Kim

craftyb sa...

This is adorable! Love the colours...the little image is sooo cute and you've coloured her beautifully! bx

Unknown sa...

oh camilla, your card looks so very lovely and cute .. such a wonderful layout and perfect coloration ... really great.
big hugs, bea