söndag 8 februari 2009

StampARTic "Sketch challenge 2"

Hejsan!

Nu är det allt i sista stunden...som vanligt:)
Fristen går ju ut i dag i kväll.
Jag får inspiration i sista sekunden och då lossnar allt ,
då gäller det att sätta fart.
Vi har inte varit riktigt överens jag och embossingpulvret:)

Jag blandade ihop det klara pulvret med ett vitt och då blev det fel.
Så 4 ggr fick jag göra om detta innan det blev bra.
Men här är mitt bidrag till veckans StampARTic utmaning.
Det var en mycket tilltalande skiss vi skulle följa av Charlotte Ravn.
Jag blev så förtjust i skissen.
Eftersom jag gillar lite teknik med korten,
så har jag här både Maskat stämplarna och Embossat.
Och här är mitt resultat:

"Love"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv: "Sweet Heart Tilda" och "Love Heart"
Mönster papper: Melissa Frances.
Siden Band och Spets.
Pärlor: Vita och Blå.
Chalk: Chestnut roan.
Blommor: Prima.
Pärlhatt.
Silverhjärta.
Stickles: Star Dust.
Blå blingsten.
Torrchalks till kinderna.
Embossing pulver: Klar med lite glitter i.

Teknik: Embossing och Maskning.


Jag har använt mig av en av Magnolias nya Tilda "Sweet Heart Tilda
ur "Love Collectionen"
Stansat ut den runda delen med Spellbinders.
Jag har försökt att få det hela i tonerna Blått och Vitt.
Två färger som jag gillar att jobba med.


En liten närbild på Tilda. Färgerna som jag målat med är:
Weathered wood, Faded Jeans och Black soot.
Till kinderna använder jag Torr chalks.


Här har jag försökt att fota så att det ska gå och se den Embossade texten.
Stämplade först Tilda och maskade ihop med hjärttexten som jag stämplade med "Weathered wood"
Strödde sedan på det klara E-pulvret som har lite glitter i sig.
Värmde sedan försiktigt så inte pappret skulle ta färg.
jag valde klart pulver för att jag ville att det blå skulle komma fram och glittret lyser upp effekten perfekt.
Svampade sedan ut "weathered wood så det skulle bli lite skugga på det hela.


Målade sedan Tilda och monterade på 3-D kuddar för att få lite höjd på henne.
Och skuggningen blev OK.
En blå blingsten fick det bli i hårbandet:)


Första Blommgruppen:
Jag älskar dessa små Rosor:)

För att få "spiralen" så virade jag den gröna ståltråden runt min pensel och drog av.
En safir blå pärla i pärlhatt blev en fin effekt.
Och vita Prima blommor till.
På Rosorna tog jag lite stickles för att även få lite fint liv i.


Andra Blommgruppen:
Blå Ros och Vit och Blå Prima blomma.

Även ett litet silver hjärata som jag fäste det i spetsen.
Sidenband och en dekår nål som är en glas diamant.
Syns lite dåligt, men den är vid knuten.
(Nu är den inte diamanten äkta:)
Vita halvpärlor i blomsterbågen.

Då tror jag att jag fått med allt...
Nu ska jag bara länka in allt.

TACK!
För att du finns för allt du kan
du leder vågorna mot strand.
Du tar min hand du visar vägen.

Kram: Camilla

26 kommentarer:

Anita sa...

Virkelig et nydelig kort, Camilla! Jeg er så glad i de blå kortene dine, du maler alltid så vakre blå motiver.

Ønsker deg en flott morsdag!:)

Klemmer fra Anita

Charlotte Ravn sa...

Wow så flot et kort du har lavet Camilla, du er jo kanon dygtig til at farvelægge! Og så mange fine kort du har på din blog!
Mange tak for din søde kommentar, jeg er så glad for, at du synes om skitsen :) Selvfølgelig må du gerne linke til mig, det vil jeg da bare være stolt og glad for :)
Rigtig god søndag.
Kram Charlotte

Maya sa...

For ett vakkert kort,Camilla!!
Nyyydelige farger og detaljene er bare så vakre!!
Ha en flotters søndag,
klemmer fra Maya :)

Anonym sa...

Åh vad vackert! Jag har precis också fått hem den stämpeln...den är så söt..huvudet lite på sne och ser så drömmande ut :)

Kram, Sara

Unknown sa...

ÅÅÅ så utrolig vakkert!!!
Nydelige farger og lekre detaljer!!!!
Takk for at du deltar!!!
Klem,
Jorunn

Camilla sa...

Ååå så nyydelig kort Camilla! Og de blå rosene er virkelig vakre her på kortet ditt!:)
Tusen takk for at du deltar med ditt vakre kort!!!
Klemmer fra Camilla.

Bente sa...

Aldeles nyyydelig kort!

Monique sa...

Wow what a beautiful card. Love the colours and all the little details,

xx Monique

Annie sa...

oh my! this card is just amazingly beautiful - it takes my breath away! so many pretty details and Tilda in blue and white is so cute. hugs, annie x

Anonym sa...

jättesöt kort som vanligt.
Du, jag undrar köper du dina primarosor från Norge eller kan man
beställa någonstans här i Sverige?
Kram/ Tuula

Lena Katrine sa...

Åh, dette var bare helt nyyydelig Camilla! Så lekker blåfarge, og nydelig fargelagt motiv! Og jeg elsker den måten du har embosset teksten og maskert på!

Ha en flott kveld videre! Klem

HenrietteH sa...

Skønt kort - igen ! Man bliver så dejlig glad af at følge din blog, da du har sådan nogle skønne ting....
Knus fra Danmark´
HH

Marte sa...

Jeg har studert kortet lenge nå,det er så utrolig søtt! Jeg liker det kjempe godt, og fargene er helt nydelige!

Stor klem fra meg

Julie sa...

This is a stunningly beautiful card. WOW!

Ila sa...

Absolutely Gorgeous Camilla.....I love this card...the colors, dimension and accents are Beautiful!!...Hugs, Ila

Sinikka sa...

Oj, det här är mycket fint. Giller texten som bara den. Det blir så fint när det glittrar. Giller att kortet är blå.
Take care
Sinikka

Anonym sa...

Hej!
Titta in på http://oppio.blogg.se/2009/february/jag-har-fatt-en-award-d.html för du har fått en utmärkelse av mig :)

Hanna sa...

WOW!!! Ljuvligt kort!
Helt fantastiskt snyggt! Härliga färger och detaljer, är mållös, kan inte beskriva hur fint jag tycker att det är!
Kan inte se mig mätt på det! :)
Sååå fint!
Stor Kram!!! :)
//Hanna

Kirsten Aune sa...

Dette er bare så fantastisk vakkert, Camilla! Jeg er så glad i stilen din og fargene du bruker. Nyyydelig!!
Jeg liker også veldig godt papirene fra Melissa Frances! De er så lekre!

Håper alt er bra med deg nå, og at du får en fin uke. Jeg regner med at du vil finne noe i posten i løpet av få dager... ;)

Tusen takk for all inspirasjon du gir meg! Det er så koselig å ta turen inn hit.

Ha en fin kveld.
God klem fra Kirsten

Anonym sa...

Ojojoj, superfint så sött!!!
Du färglägger så fint och dekorerar dina kort jättefint. Vart hittar man primablommorna, de söta små rosorna???
Kram Jessica

Anonym sa...

Jag kan bara säga ... åååååååååhhh
så vackert kort.
kramis

Anonym sa...

Ljuvligt kort!

Anonym sa...

UNDERBART FINT!!!!

Jojjo sa...

Grattis! Du vann ju med det här kortet :)

Iren sa...

Wow for et super herligt og nyyydelig kort!!! Det er jo alle dine kort helt lekre!!!

Klem

Lim sa...

Oh myyyyyy... This is the most beautiful card that I ever see.. can I scream here?... WOW!!!!!

I could frame this... Totally a piece of art.. You did it again my friend... This is stunning and fabulous!! You are so talented and sweet.. we can see that in your cards..

Love and Hugs,
LIM