tisdag 2 juni 2009

DT-Kort "# 2 Student"

Hejsan!

Åh, vad jag blev besviken idag, när jag vaknade!
MULET väder och risk för regn fattas bara att det börjar att åska:((
Jag som ville ha en till ledig dag med soool.

Dagen i går gick allt för fort,
Vi hadde så härligt Nova och jag.
Jo, jag köpte lite blommor till min altan och det blev genast mysigare.

Idag har jag planterat och putsat några fönster.
Jag har även tränat Nova och badat henne vilket hon inte tyckte var roligt.
Klippt klorna och borstat henne, så nu är hon mattes lilla fina prinsessa igen.

Tänkte visa er mitt andra "Student kort"
Tämligen väldans enkelt ser jag nu,
men stämpeln är så fin, så den får stå i centrum.



Här har vi Tilda som student.
Pappren är av Melissafrances.

När bild på Studenten;) Studentmössan har fått lite stickles.
Bubblorna är lite 3-d lack och stickles i guld.
Skorna har "piffats" till lite med halvärlor.
Kläningen blev lite dov blå.


Och den fina Text stämpeln,
här stämplat med Distress Vintage photo.
Alla knterna är chalkade med Chestnut roan.

Och här prima blommor, och en halvpärla.
Glimmermist har jag haft även här. "Bronze"


Här är den andra gruppen.



Och så den ....... Men Nova vad är nu detta!!!


Nova vid våran badbrygga.
Hon ville absolut vara med på bild;)

Kan berätta att Nova´s syster Niva har blivit Mamma till 5 st små valpar.

3 flickor och 2 små pojkar.


Niva med sina småttingar endast 1 dag gammla.


Här är dom små valparna.......Så söööta!
Kan väl säga att jag är liiiite sugen på en liten "labbe"
"You make my day"
Kramar Camilla

15 kommentarer:

Leila sa...

Vilket fint kort. Jag ska göra ett student kort till grabben, och nu när jag sett ditt, så blir det lättare kanske. Man är ju inte lika begåvad =)
Vad söt Nova är. Och hon har blivit moster minsann. De är så söta de små liven. Förstår att du bli sugen på en till.
Ha det gott
Kramis
Leila

Hanna sa...

Åh vilket fint kort du gjort! :o)
Helt fantastiskt fint.
"Enkelt" vet jag inte riktigt om jag skulle kalla det... ;o)
Gillar sättet du satt papperen och färgerna du målat Tilda i. Jättefint med Stickles i mössan.

Å Nova är ju bara för söööt!!! :o)
Och Niva och sina valpar också.
Är barnsligt förtjust i hundvalpar. Såå gulliga. :o)

Ha en riktigt trevlig vecka!
Kramar från Hanna

Camilla sa...

Å så nydelig igjen Camilla. Du er så flink med den blåfargen!:) Det er ikke vanlig med student-kort her i Norge, men kanskje det skulle det??:)
Ååå så søte valper, blir nok moro når de blir litt større og lekne:)!
Klem, Camilla.

Annacarin sa...

Hej Camilla, det är ju ett jätte fint kort! Lagom av det mesta.. Du är duktig med de blå färgerna må jag säga!
Klart at Nova vill vara med på kort;-), särskilt som syrran är med och stoltserar med sina fina valpar, mycket söta. Längtar lite efter min egen hund när man ser dessa små, men han har varit borta länge nu.
Kramar Annacarin

Tab sa...

Oh Camilla your card is divine, I just adore it! Fabulous colouring too!

Oh wow I look at your beautiful dog and her puppies, they are gorgeous! I have a labrador too, such a faithful breed of dog, I adore him!
Hugs Tab xxx

Kirsten Aune sa...

Åååå - fantastisk nyyydelig, Camilla! Jeg er så lei meg for at jeg ikke har vært på besøk i bloggen din i det siste, og kommentert disse nydelige kunstverkene dine, men tida bare forsvinner i disse travle dager!! Nå har jeg beundret det jeg har gått glipp av siden sist, og det er som alltid et syn for øyet! Du er så dyktig!
Så koselige bilder av Nova og de herlige små valpene! Så søte de er!

Håper du nyter sol og sommer!
God klem fra Kirsten

Lillemor sa...

Det ena finare än det andra visar du här Camilla! Jag gillar verkligen tagen du gjort och dessa studentstämplar är ju helt ljuvliga! Gillar också texterna, de är så snirkliga o fina! Förstår att du blir "bebissjuk" av dessa små svarta godingar...skulla vara livsfarligt för mig att hälsa på sådana...;o)
Ha det jättegott och hoppas vi ses snart igen!
Kram Lillemor

Maya sa...

Åhhhh så nydelig Nova er!!
Så klart må hun bli med på ett bilde :)

Og så nydelig student kort,Camilla!!
Lekre farger og nydelig malt som alltid!

Ha en flotters onsdag,
klemmer fra Maya:)

Heidi sa...

For et nydelig student kort Camilla. Vakre farger og detaljer som alltid. Man blir alltid like begeistert for kortene dine lekre som de er.
Nydelig bilde av Nova også-og de skjønne valpene var jo bare til å spise opp

Ha en kjempefin onsdag

Klemmer fra
Heidi

Mariann (mais) sa...

Så nydelig studentkort :)
Herlige detaljer på skoa, lua og boblene. Og blåfargen var vakker.

Så kjempesøte valper - labrador retriver er nydelige hunder!
Klem fra Mariann

Kathy sa...

Gorgeous card!! Love this image ~ so adorable!! Your coloring and details are always so pretty!!
Nova is such a beautiful dog and look at those puppies!! Makes me want another one!!
(Thanks so much for visiting my blog and leaving such a lovely comment ~ Thanks agaiN!
:)Kathy

Susanne Lindén sa...

Vilket vackert studentkort!! Alldeles lagom med dekoration. Förstår att Nova vill vara med på bild...efter bad mm. Man ser riktigt hur hon glänser på bilden.

Ha en skön helg. Vi får hoppas att solen och värmen hittar tillbaks igen.

Marte sa...

Tusen takk, min venn! Ser du jeg har brukt papiret jeg fikk fra deg? :) Jeg er så glad i de! :)
Håper du har det bra! Kortet du har laget er så lekkert, jeg kunne ønske vi hadde "studenten" i Norge også! Stemplene er jo så fine!
Gratulerer med dagen i morgen, ha en hyggelig nasjonaldag!

Iren sa...

Ååh for noen skjønne hunder du har!!! Er så gla i dyr jeg :o) Men vi har bare 8 marsvin ;o)

Ha en fin søndag!

Klem

Leila sa...

Pst .... var är du?
Kramis
Leila