lördag 7 augusti 2010

DT-Magnolia "Bon Voyage" "Summer 2010" #5

Hejsan!

I går åkte min stora tjej på lite semester till Tunisien.
Hon åkte dit med tre vänner.
Jag hoppas att hon får det riktigt roligt,
och får en välbehövlig vila inför det sista året på Gymnasiet.
Plötsligt inser man att ens barn inte är barn längre, utan på väg in i vuxenlivet.

Jag har idag badat Nova i sjön, och hon tyckte det var riktigt härligt.
Vi har riktigt varmt idag.
Grillat har vi också gjort.
Nu väntar en långrunda med voven, och sedan blir det fiske med Johan ikväll.
Känner på mig att det blir en härlig kväll med en spegelblank sjö, och mycket fisk:))
Lite senare under kvällen blir det pyssel, ska förbereda lite så jag kan måla motivet ikväll.

Nu tänkte jag visa ytterligare ett motiv ur Sommarstämplarna.
Kortet går i Rosa.

Kortet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300 gr.
Alla kanterna är Distressade med Walnut stain.
Den fina Tagen är Magnolias egna Die.
Tycker om den jätte mycket.
Borderpunchen är från Martha Stewert.
Papren kommer från Magnolia.
Och nätet har jag gjort själv.


"Little Mermaid Tilda" Tycker att hon är så söt.
Här är det många lager med Distress färg målat:))
Sedan har jag stickles och till sist för att få lite fjälliknande känsla
så har jag lite crackle accent här och där.

Även texten är från Sommarstämplarna.
Bubblorna har jag först målat lite svagt, lite stickles på.
Och till sist la jag på Crackle accents.


Här har vi blommorna.
Rosorna var från början vita.
Målade lite med Tattered rose på,
och vips så hadde jag rosor som passade till den andra blomman.
Dom här "skruvarna" är så dekorativa.
Ser ut som det är sand på.

Hoppas att ni får en härlig Lördags kväll.
Tack för att ni tittar in till mig.
"Take care of you all"

Kramar : Camilla

5 kommentarer:

Camilla sa...

Wow så vakkert kort Camilla!! Og så herlige rosa farger:) Så lurt å male de hvite rosene, ble helt perfekt sammen med "Spiralene":))) Du er så flink til å få alt til å matche.
Ønsker deg og Johan en god fisketur i kveld, med masse fiskelykke;)
Go'klem fra Camilla

Made by Janet sa...

wauwww..it`s a beautiful card!!!
Love all your cards!!

lovely details!!

xxxJanet

Ulrike*** sa...

....WOW,..what a wonderful card,...great coloration...have a nice weekend..Ulrike

Ansi sa...

Sweeet!
Ett riktigt Camilla-kort skulle jag vilja säga!
Jag gillar verkligen Magnolias nya dies. Jag längtar till Borås lite extra mycket nu när jag fått min Cuttlebug...

Lillemor sa...

Hoppas ni drog upp öite fisk igår! Det har varit dåligt med fiskelyckan för vår del det senaste...en liiten aborre på 8-9 cm blev det bara!
Det här kortet är min favorit av dina kort från bon voyageserien, det är bara sååå fint! Vilken fin färg den lilla sjöjungfrun fått, läckert!
ha det gott/Lillemor