fredag 1 april 2011

Butterfly Love

Hejsan!

Fredag och snart dags för jobbar helg igen, allt går i en rasande fart.
Ska inte skriva så mycket för det blir många kort,
och mycket text ändå för er att läsa och se på:)

Jag har åter igen gjort ett påskort, och det blev med en "shaker box" på.
Jag är nu ute i sista stund för att deltaga i följande utmaning hos:


Så här blev mitt bidrag:

Påsens st är 21 x 12,5 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Vanilla och Lila.
Det underbara mönster pappren kommer från Maja design "Ska vi ta en fika".

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Den ovala cirkeln är utstansad med Spellbinders.
Som fönster har jag använt mig av ett gelantinblad.
Border stansen är en Martha Stewert.
Halvpärlor i Lila.

"Hallo Little Butterfly" ur "You Are So Special Collection 2011".
Hon är min favorit ur denna collectionen.
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Stövlar: Dusty concord
, Millid Lavender, Black soot.
Förkläde: Black soot,
Dusty concord och
Millid Lavender
Fjäril:
Dusty concord,
Millid Lavender och
Weatered wood.
Bakgrund: Antique linnen,
Weatered wood.
Gräs: Peeled paint, Shabby sutters och walnut stain.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Som fönster till mina shaker cards använder jag vanliga gelantinblad.
Älskar detta vackra mönster som är på dom.
Blir så härlig effekt.

Är väl inte riktigt nöjd med dom små micropärlorna.
Men hadde nu ingen annan färg så det fick bli dom här.
Jag är på jakt efter transparanta små micropärlor.

För att göra skakboxen så gjorde jag så här:
Stansade ut en botten av spellbinders och en ram.
Under ramen fäste jag gelantinbladet,och fäste sedan 3-D kuddar.
Det blev en lagom höjd på själva boxen.

På tagen har jag fäst lite floss i Lila,
och ett hjärta i Guld "Made With Love"
Här syns även hur hög själva boxen är.
Och för att dölja kanten så har jag använt ett super smalt sidenband.

På Tagen har jag stämplat Magnolias underbara text stämpel
"Love Background"

Ett Hjärta i Qk utstansad i Vanilla Cardstock.
Har först distressat kanterna, och sedan lagt ett tunt lager med
Distress Crackle paint.
Och till slut lite stickles.

På hjärtanet så har jag satt en liten liten fjäril,
det är små utstansade från Martha Stewert border satns.

Spets, pyntbär och kakservett = Love:)


Blommor i svagt gul creamfärg och ljus lila.
Olika storlekar på blommorna och knopparna.
Jag kan inte få nog av alla vackra blommor som finns:)
Blommorna har fått lite Distress Crackle paint och
gimmermist på sig, och till slut en liten dutt med stickles.

Tack för att du stannade till här på
min blogg:)

"You Make Me So Happy"
Kram: Camilla

11 kommentarer:

Papirdilla sa...

Hei, Camilla!
Åååå, for et nydelig kort! Jeg liker så godt disse shakerkortene dine. Utrolig flotte. Som vanlig er alt smakfullt, lekkert og delikat. Tilda er perfekt fargelagt og helt uimotståelig søt:) Det er bare en fryd å titte inn her!
Håper du får en fin arbeidshelg.
Klem,
Hanne

Dena sa...

Gorgeous! This project just oozes with pretty details!!! Love it!
Hugs, Dena

Only By His Grace sa...

Hi Camilla!
your card is gorgeous. I just received this Tilda today. It is so beautiful. I love your design.
Hugs Maz

Heidi sa...

FOR et nydelig kort Camilla. Synes det er kjempegøy å lage sånne shakerkort jeg også, og er så glad jeg fikk lære det på kurs. Vakre farger du bruker og fantastiske detaljer!
Ha en fin helg
Klem klem

Riet sa...

What a wonderful card,I love the image and the colours.

Hugs Riet.xx

cats whiskers sa...

what a stunner, fab colouring and colour scheme
Hugs Jacqui xx

Leila sa...

Vilket vackert kort. Älskar färgkombinationen. Och Tilda är så söt. Tack för den inspiration du ger. Kram

Iulia sa...

Gorgeous shaker card, Camilla! Great coloring and very ingenious !
Hugs, Iulia

Lillemor sa...

Så vansinnigt fint Camilla! Jag älskar dina påskort. De är alltid lika välkomponereade o läckra, helt underbara att se!!!
KRAM Lillemor

Louise sa...

Jätte fin påse du har gjort. Vem skulle inte bli glad för en sån.
Du har gjort en jätte fin färgläggning och alla dekorationer på rätt ställe.
Det kunde inte ha blivit bättre.
Kram Louise

Anne Lise sa...

Så mange fine kort du lager!