tisdag 29 december 2015

Magnolia Advent Calender - Day 29


Hejsan!
Välkommen till dag 29 i Magnolias adventskalender för 2015.
Jag hoppas att ni alla haft en härlig jul.
Det är så roligt att åter igen få göra Magnolias adventskalender, 
 och att ni alla tar er tid att besöka oss i DT-teamet.
Då ska vi väl ta och öppna lucka 29.


Här kommer mitt lilla inspirations kort till er.
Som kortstomme har jag använt mig av en die från Go Kreate.
Och motivet är från den nya fina kollektionen av Magnolia.
Mönsterpapper från Pion Design: Glistening Season.
Cardstock från Bazzils.
Alla kanterna är halkade med Distress pads "walnut stain"
Och jag har sytt med symaskin runt kanterna.
Motivet kommer från den nya kollektionen:
"Winterstamps collection 2015"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning: Iced Spruce , Pumice Stone.
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx Black.
Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
 Jag har stämplat med en poststämpel från Kort & Godt runt motivet.
Under motivet har jag lagt wellpapp,
 som jag först chalkat med Walnut stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weatered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Jag har målat med vit dekorationsfärg på cheese cloth, 
det ger en gipsliknande effekt. 
Övriga dekorationer på mitt kort är: metalhörnet som jag målat med vit dekorationsfärg,
halvpärlor.
Jag har dekorerat med stickels "stardust" lite här och där
Vackra rosor från WOC i olika st. Pyntbär i silver från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
 Dom fina texterna kommer från Stempelglede.
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
och heter "Tildas tag"
Glöm nu inte att lämna en kommentar hos mig,
så är du med i utlottningen av ett fint pris från Magnolia.
Jag kommer att meddela vem som vinner under Torsdag.
* * *
"with love from me"
Camilla. 

Lycka Till!!







43 kommentarer:

paperpapier sa...

wow! so beautiful. Love your distress colouring, pretty flower spray and elegant lace, all adding much uniqueness and interesting dimension to it.

Karina sa...

Such a sweet card with this cute new stamp. I so love the new collection. Fabulous layout and embellishing. Thank you so much for your Inspiration.
Hugs and Happy New Year!
Karina

Charlotte sa...

ett helt underbart vackert kort och nya Tilda är ju så söt. Du är så duktig på att färglägga och komponera dina kort.
Gott Nytt År!
Kram Charlotte

Daniela dell'orto sa...

veramente un timbro bellissimo, colorato divinamente, per una card super romantica... meravigliosa!

angelwhispers sa...

She looks so beautiful in these wonderful colours and so much fabulous detail really makes her stand out. Hope you had a lovely Christmas and all the best for 2016 xxxxx

cebelica sa...

Such a beautiful creation. Love the design and soft colours. Fab work!
Happy holidays! xx

Sol sa...

Åh.. For en Nydelig Tilda!!.. Vakker Fargelegging.. Nydelige lag på lag med papir og stæsj.. Og Frantage.. -Lekkert altså.. Utrolig Stilig kombinasjonen me bakrunnsfarge, Frantage og stempling.. Og Tilda lyser mot deg.. Nydelig kort med Flott form på diesen!
Riktig God Jul Camilla!

Jirawadee Susanthitapong sa...

This is my favourite character from the winter stamp club. You have coloured her beautifully. You colour combo is so sweet. Thank you for sharing as an inspiration.

Maja sa...

So pretty and tender.
Wish you and yours all the best in New Year 2016.

Unknown sa...

super!!! bravissima

Elżbieta sa...

Wow. Beautiful card !

Marina and Nola sa...

Beautiful Card Camilla! The colors are stunning!
And Tilda image is perfect!
Hugs from Nola & Marina

Unknown sa...

Card raffinatissima ed elegantissima. Veramente belli i colori e gli abbinamenti dei dettagli. Stupenda! Complimenti.
Alice

Anna sa...

Ett väldigt fint kort! Snyggt färglagt och komponerat.
Gott Nytt år!
Anna

Patty O'Malley sa...

This card is so beautiful, Camilla! The details are wonderful. I love the sweet Tilda image, too.

Suzi Mac sa...

This is utterly adorable Camilla, the shape, image choice and colour combo are all perfect. Happy New Year for 2016. Hugs Suzi

Anonym sa...

Helena i Uppsala
Jättesött kort!
Jag hittade häromdagen ett liknande kort, ett tackkort, som någon skickat till mig för flera år sedan. (Alltså inte själva motivet utan tekniken). Det är ju för fint för att kastas, kanske kan jag återanvända det, så fler får samma glädje som jag.

Randi Th. sa...

Nydelig Camilla. Både pynting og fargeleggingen.
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!
Klem❤

Randi Th. sa...

Nydelig Camilla. Både pynting og fargeleggingen.
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!
Klem❤

Letty Aguilar sa...

Hi Camilla! Your card is beautiful! Your colouring is Amazing! Love it!!!

The Craft Bucket sa...

One of the new gorgeous stamps from Magnolia, I don't expect anything less from you Camilla with this stunning creation. Happy new year love Jane x

pernilla sa...

Underbart kort som alla dina fina kort, Camilla.
Gott Nytt ÅR på dig, kram Pernilla

Kickans_blogg sa...

Du gör heeeelt fantastiska kreationer! 😍
God fortsättning! Kicki

mlarisa sa...

Very cute card - a charming angel! Happy New Year!

Irene Mendes sa...

Wooowwww Camila, this card is STUNNING!!!!!!!! Love, love, love everthing in there. Love your work too.
Happy new year!!!!!!!!
Hugs Irene

Anne Caroline sa...

Wonderful!!!

Kirsty sa...

She is beautiful so in love with this collection of angels 😄always an inspiration. Wishing you a Happy Healthy Creative 2016 c

Unknown sa...

Wonderful card!!!

Jok_96 sa...

Så ljuvligt kort.
Önskar dig ett gott nytt 2016.
kram Johanna.

leonenkarin.blogspot.com sa...

Each creation you make is a littekens artwork. And each artwork is so sweet and gorgeus that when I see it, it makes me simply happy. Love youv work capilla, as always.

Hugs, karin

leonenkarin.blogspot.com sa...

Each creation you make is a littekens artwork. And each artwork is so sweet and gorgeus that when I see it, it makes me simply happy. Love youv work capilla, as always.

Hugs, karin

CAROLIX sa...

c'est magnifique bravo j'adore

Louise sa...

Beautiful card, love the softness of the colors and the perfect touch of embellishments
Hugs Louise

Maryann Laursen sa...

Hvor er det et flot kort Camilla. Sååå smukt og veludført til mindste detalje. Dit arbejde er bare altis supersmukt og din farvelægning såå perfekt altid.

Gehaakte cadeautjes sa...

Wonderfull!

Unknown sa...

Galet underbar Camilla. Du är så duktig, älskar din färgläggning. Önskar dig gott nytt år och hoppas vi ses under 2016. Kram

elenamac sa...

wowhoo it's an amazing work!! Love it!!!
elena

Laura sa...

Oh, I love your many shades of white and how beautifully layered this is. The new Tilda is gorgeous! Happy Holidays!

Laura C.

Anke sa...

So beautiful!!!

Anonym sa...

Åhh, alltid så underbara kort. Skulle vara så kul att få se dig måla irl :-)
Gott Nytt År // Pernilla R Collin

Julie P sa...

Absolutely gorgeous xo Julie P

Unknown sa...

예뻐요~♡
so lovely~

Mandy sa...

Camilla your card is absolutely gorgeous. So pretty and beautifully coloured
Xxx