lördag 16 juli 2011

For you Lillemor!

Hejsan!

Idag skiner solen åter igen, och sjön ligger spegel blank idag.
Härligt, nu är det bara 1 dag kvar på jobbet.
Otroligt skönt det ska bli med semester.

Idag tänkte jag visa vad jag gjorde till Lillemor:)
Jo, hon fick också en tag av mig.
Fast inte blå, utan det blev i lila färg.
Upplägget är detsamma, som det som Camilla fick.

Tagen är 16x8 cm hög .
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i färg Vanilla.
Det underbara mönster pappret kommer från Pion Disign.

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.

Använde mig även av texten "with all my love"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"
och är från Magnolia.


Överst är det dekorerat med spets och vit floss.
En vacker charms som är ett litet fågelbo.
Vita och Lila rosor från WOC i st 20 mm och 15mm.
Knopparnas st är 4 mm.
Halvpärlor i lila färg.

Tilda With Hawaii Flower ur "Butterfly Dreams Collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning,Strumpor och Hårband: Milled lavender, Dusty concord
och Black soot.
Skor:
Milled lavender, Dusty concord
och Black soot.
Fjäril:
Milled lavender, Dusty concord
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.
På Tildas spets och hårband har jag dekorerat lite med stickles.

Det vackra staketet är en dies från Magnolia och heter:
Lovely fence. Jag stansade ut det i cardstoc och chalkade kanterna lite lätt.
Stämplade sedan med"Love Background"
Och det blev mycket snyggt,
tänk den som hadde ett sådant vackert staket:)

Blommorna är från WOC, pyntbären kommer från Magnolia.

Tilda har jag klippt ut och monterat på 3-d kuddar.
Jag har även fäst ett spetsband längst ner i kanten.
Pyntnål och lite tyll fick även vara med på ett hörn:)
Biljetten som sitter bakom texten är från Tim Holts.

Till sist så har jag sprayat egen glimmermist över hela motivet.
På alla blommor har jag målat med vit dekorations färg,
och lagt ett tunt lager med stickles på.

Baksidan.
Texten kommer från Stempelgledje.
Min personliga stämpel, blommor från WOC.
Halvpärlor och dies från Magnolia.

Lillemors och Camillas tags;)


Allt inslaget i cellofan.
Snyggt blev det med natursnöre på.

"Take care of you all"
Kram: Camilla

6 kommentarer:

Unknown sa...

It's a beauty!!

Sandra sa...

what a lovely card
gr sandra

Johanna sa...

Beautiful tag! Love the romantic touch of it!

mlarisa sa...

Очень красиво и очень нежно!!!

Franz♥ sa...

Adorable works, Camilla!

Moonchik sa...

Красиво, как всегда!

Beautifully, as always!