söndag 13 november 2011

DT-Magnolia "Sweet christmas collection 2011

Hejsan!

Idag tänkte jag visa ett DT- kort som jag har gjort till Magnolia.
Kortet finns i butiken i Borås.

Kortet st är 15x15 cm.
Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock i färgerna:
Kraft och Windy.
Mönster pappren kommer från Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en vit kakservett.

Jag har även använt Magnolias nya fina dies "Spruse"
Även den har fått lite walnut stain på sina kanter.

"Tilda with snow heart" från
"Sweet christmas collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning, mössa och stövlar: Faded jeans,Black soot och Walnut stain.
Hjärta: Black soot.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera skimmer åt Distress färgerna.

Tilda har fått lite stickles och crackle accent här och där.

Målat lite skuggor i färgerna Faded jeans och weathered wood.
Snö flingor med liquid pearls.
Hjärtat har jag dekorerat med stickles "Frosted lace"
Letar efter en penna som heter "puffy velvet"
eller något liknande som blir lite mera "snö effekt"

Jag har även använt Magnolias dies "Lovely fence"
Jag älskar det staketet;)
Stansat ut den ovala cirkeln med Spellbinders.

Blommor, blommor - "me like a lot"
Blommorna kommer från WOC och Magnolia och även från Prima..
St på rosorna är 15 mm och 25 mm.
Dom fina vita dekorativa pynt stråna kommer från Magnolia.

Först har jag sprayat blommorna med lite vit färg.
Sedan lite glimmermist på.
Målat med vit strukturfärg,
och tillsist har jag dekorerat med stickles.

Text och ytterligare en ny dies från Magnolia "Bloomy Tag"
Blått floss och ett silver hjärta "made with love"

Titta här:


Blev så glad att jag kom topp-5 hos MDUC # 120 " shhhh - it´s a secret!!"
Med mitt förra kort: "Halo Tilda"
Mer att läsa om kortet finns HÄR.



Tusen TACK för alla kommentarer,
Önskar er en härlig Söndag.

"with love from me /Camilla"

14 kommentarer:

Kirsty sa...

Hi wow they are both incredibily beautiful ! Love visiting your blog. Kitty :D

Camilla sa...

Ååå så vakkert Camilla! Liker så godt at du har rammet motivet inn med trær, gjerde og blomsterpynt!
Ha en fin søndag!!
Stor klem, Camilla

Tinie sa...

Wauww wat een beauty!!! Nice colours!!!

Greetings Tinie

Mandy's Magnolia cards sa...

I love it Camilla!!
this is so very beautiful!
hugs, mandy

Audhild sa...

Nydelig kort Camilla. Liker fargene du har brukt. Mange lekre detaljer.
Ønsker deg en fortsatt fin søndag.

Klem Audhild

Louise sa...

Hej gumman!
WOW!! Du får mig att tappa andan! Så vackert och soft det här är :)
Underbart läckra papper och jag är en riktig sucker för de där söta granarna :) Fantastiskt vacker färgläggning också :)

Kram

Lillemor sa...

Så söt hon är denna lilla Tildan! Underbart kort av dig med din speciella Camilla-stil :D. Sånt man blir lycklig av ända in i hjärteroten...TACK för en underbar dag igår!
KRAM Lillemor

Riet sa...

Wowww Camilla,this is so wonderful.

Hugs Riet.xx

Nina Macaulay sa...

OOH my goodness, another beautiful card from you!!
I love all of it :O)
Hope you are having a nice sunday evening!
Hugs Nina x

SasSa sa...

Men shit va fint!!!! UNDERBART krispigt Camilla!
Grattis till topp 5. Kan helt klart förstå det.
O ett BAMSE stort tack för senast!! Så mysigt vi hade. Underbart sällskap, samtal så trevliga o maten såå god. Tack, tack, tack!
Snart igen va..?
Kramis SasSa

America sa...

You do stunning work full of great details and beautiful colors. WOW!

greengrace sa...

Purity of personal life is the one indispensable condition for building up a sound education by BRP

Anonym sa...

free ebook traumatic brain injury http://audiobooksworld.co.uk/es/Jan-Ub-e/m58046/ free ebook of nuclear weapons [url=http://audiobooksworld.co.uk/Goat-Girls-Two-Weetzie-Bat-Books/p222790/]children's clothing ebook patterns[/url] c ebook free
[url=http://audiobooksworld.co.uk/fr/Black-Order/p26363/][img]http://audiobooksworld.co.uk/image/7.gif[/img][/url]

Anonym sa...

computer software writing http://buyoem.co.uk/category-100-113/Music-Software?page=1 simple demand planning software [url=http://buyoem.co.uk/de/product-37049/Redfield-Perfectum-2-0-for-Adobe-Photoshop]windows oem discount microsoft software[/url] garmin fitness software
[url=http://buyoem.co.uk/de/category-9/Antivirus-and-Sicherheit]Antivirus & Sicherheit - Cheap Legal OEM Software, Software Sale, Download OEM[/url] survey analysis graphing software
[url=http://buyoem.co.uk/fr/product-35372/3herosoft-iPod-to-Computer-Transfer-3-8-MacOSX][img]http://buyoem.co.uk/image/5.gif[/img][/url]