fredag 7 september 2012

MDUC: "Bingo"


Hejsan!

I dag tänkte jag visa ännu ett kort från 
"Little Christmas Collection 2012"
Och det är "Tilda with a cute lamb"
visst är hon söt??

Jag tänkte vara med i  utmaningen hos:
* * * 
Så här blev mitt bidrag den här veckan:

 Kortet st är  14x 14 cm.
Den fina ramen som jag haft som kortbas är en dies,
 och kommer från Go Kreate.
Och jag har använt Bazzill cardstock vanilla. 
Mönster pappren kommer från Maja Design:
"Vintage Summer Basics 1902"
Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.

Motivet är målat med Distress ink  och Distress Makers från Ranger.
Jag har målat  på Akvarellpapper Canson 250 gr,

och när jag målar använder jag en syntet pensel i st 0, 00.
* * *
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning: 
Tattered rose, Walnut stain, 
  
Pumic stone
Skor: Walnut stain, Pumic stone.
Cat: Black soot, Tattered rose
.

Distress Makers:
Antique linnen, Pumice stone, Old paper, Walnut stain.

 Wellpapp som jag först chalkat med Distress Walnut stain.
Sedan har jag målat med vit strukturfärg.
För att sedan återigen chalka med Distress weatered wood.

 Underbara blommor som kommer från WOC och Kort&Godt.
St på rosorna och Körsbärs blomman är 25 mm, 20 mm,
St på knopparna är 8 mm, 4mm.
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
Under blommorna har jag satt lite dekorations strån.

 Magnolias vackra staket "Lovely fence. 
Poststämplarna kommer från Kort&Godt.
Vacker bred spets från Hjerteboden.
Nyckelhålet är från Melissa frances.
jag har även 2 st olika st på kakservetten, ostekluten finns med.

Cirkeln med Tilda är utstansat med Spellbinders.
Magnolias vackra Doo Hickey die "Tildas ticket"

Tack för din kommentar!
Jag önskar er alla en riktigt härlig helg:)

"with love from me"
Camilla.

8 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh Camilla!!! Så ljuvligt sött o fint fredagskort...blir alldeles varm i kroppen när jag ser detta! Supefint
och roligt att se den fina dien igen!
Ha en trevlig helg!
KRAM Lillemor

Randi Th. sa...

Dette var et nydelig kort Camilla. Flotte farger og flott pyntet.
God helg!
Klem fra Randi

JenniferD sa...

Another stunning card! Love the soft colour's and beautiful layering!

Dortesjs sa...

gorgeous and very lovely cards you make love your colouring.

Anja´s kortkreasjoner sa...

WOW, så utrolig lekkert kort :)
virkelig fantastisk fargelagt
klem, Anja

Fabiana Strehlow sa...

Olá, Camilla!
Seu trabalho é encantador!
Ficou maravilhoso!

Abraços!
http://fabi-expressoes.blogspot.com.br/

Camilla sa...

Verdens vakreste BINGO-kort!!:))) Fantastisk nydelig, skjønner godt at hun er din nye favoritt;)
Gratulerer så masse med Top 5 hos MDUC, det er deg vel fortjent vennen!
Klemmer fra Camilla

Miss Sophie scrappar sa...

Så underbart vackert kort! Älskar färgnyanserna du använder på dina kort!
Kram