tisdag 5 mars 2013

Bonny Tilda


Hejsan!

Denna veckan har vi haft några underbara dagar.
Och det känns som våren är på väg snart.
Fåglarna kvittrar och solen värmer så skönt.

Till dagens kort har jag maskat ihop två stämplar.
Bonny Tilda.
* Flower Cloud.

Och det blev ett kort i Lila och vitt
* * *
"Take Care"

  Kortet st är  15x 15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Vanilla och Kraft.
Mönster pappren kommer från Pion Design.
Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Bonny Tilda  från " With Love collection 2013".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Pilbåge: Walnut stain.

Doilies och vit gasbinda.
Tim Holtz biljett.
Halvpärlor i lila.
 Underbara rosor och knoppar  i  Lila och Vitt som kommer från WOC.
St på rosorna är:
 25 mm, 15 mm.
knoppar i 4 mm.
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
(Vatten och Opalite)
* * *
Pyntbär och kommer från Magnolia.
 "Take  Care You´re special to Me"
 Vit bred spets.
Magnolias vackra DooHickey Die "Lovely fence"
 Jag har stämplat Magnolias vackra poststämplar 
som kommer från collectionen
"With Love Collection 2013"
Under blommorna har jag lagt lite "sissel" 
Jag har dekorerat blommorna med vit strukturfärg,
 och tillslut lite stickles. 
Tilda och jag önskar er alla en härlig kväll.
* * *
"Jag tänkte deltaga i Debbie Dolphins blogcandy med mitt kort"

"with love from me"
Camilla.


5 kommentarer:

Camilla sa...

Sukk! Så vakkert Camilla! Og så lurt det var å kombinere disse to stemplene. Som vanlig tar alle de søte detaljene dine pusten fra meg!! :)
Tusen takk for at du deler med oss.
Klemmer fra Camilla

Marie Wisén sa...

Så fint undrebara kombo av stämplarna.

Må väl, kram Marie

Laila sa...

Sitter här och bara njuter... Du är ju så underbart skicklig på att göra så vackra alster!

Har varit dålig på att kommentera... Men du ska veta att det är en sån glädje när du visar dina alster. ♥

Åsa/asamia sa...

Å så fina kort du gör!

Debbie Dolphin sa...

Oh Camilla your card is adorable as always...Simply perfect x

Thankyou so much for joining in with my candy challenge and good luck xx
hugs Debbie xx <3