måndag 23 juni 2014

"If i had a Rose for every time"

Hejsan!

Idag är jag tillbaka med ett kort som jag har gjort till en vän.
♥ ♥ ♥
"If i had a Rose for 
every time i thought
of you, id be picing
roses for a
LIFETIME"
♥ ♥ ♥
Det blev ett kort i blått och vitt.
Motivet är lilla söta Sneaky Tilda.
Från Magnolias senaste collection:
"Animals Of The Year Collection 2014"
Sååå fina....."me like a lot" ♥
* * *
  Kortets storlek är 15x15 cm. 
Jag har använt Bazzils cardstock  i färgen Kraft och Windy.
Mönsterpapper är från Maja Design.
Som kortbas har jag använt Magnolias vackra Die:
"Vintage Square"
Kanterna chalkar jag med mina Distress pads "walnut stain"
Jag har sytt kantsömmen på papperna och runt motivet med symaskin.
 Sneaky Tilda från: "Animals Of The Year Collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning och skor: Iced Spruce, Pumice Stone och Old Papper.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
 Under motivet har jag lagt en vit kakservett.
Wellpapp som jag har chalkat först med Distress walnut stain.
Målat med vit dekorations färg, 
sedan åter chalkat med  Distress Weathered wood.
Gasbinda, vitspets och blingstenar är lite av dekorationer på kortet.
   Blommor och pyntbär.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på blommorna,
 och dekorerat med stickles "stardust". 
 Närbild på dom fina blommorna.
Underblommorna har jag lagt lite "sissel"
och en vit fjäder.
Jag har använt  Magnolias DooHickey´s die
Bride Bow. 
"Små tänkvärda ord"
Texterna kommer från: Stempelglede.
Tags som är utstansat med Magnolia DooHickey´s die
* Tilda ticket.
* * * 
Tack för att du besöker min blogg.
♥ ♥ ♥
"with love from me"
Camilla.