måndag 4 augusti 2014

Animals Of The Year Collection 2014 "Tilda With Chanel The Puppy"


Hejsan!
Idag är jag tillbaka med mitt kort som jag gjort till en vän.
Och vad ska jag säga om motivet?
Jo...... I Love It ♥
Blev helt förälskad när jag såg det.
Det på minner mig om mig och lilla Nova :)
Så motivet kommer högt upp på min 10 i topp lista.
* * *
Motivet heter:
"Tilda with Chanel The Puppy"
Från: 
"Animals of the year collection 2014".
* * *
Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Pion Design.
"Sweet Baby"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Magnolia.
Tilda with Chanel The Puppy från: "Animals of the Year collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning och skor: Wetered wood, Pumice Stone och Black soot.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
Jag har stämplat Stempelgledes vackra text bredvid Tilda.
Och runt om en poststämpel från Kort&Godt.
Blommor från WOC och pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på blommorna,
 och dekorerat med stickles "stardust". 
Övriga Dekorationer:
halvpärlor, kakservett, hamp snöre och en vacker spets..
Jag har använt Magnolias DooHickey Die"Tilda Ticket"
Dom fina texterna kommer från Stempelglede,
♥Follow Your Heart ♥
Jag brukar lägga lite "sissel" under blommorna.
Tack för att du besöker min blogg.
Önskar er fortsatt trevlig sommar.
♥ ♥ ♥
"with love from me"
Camilla. 

6 kommentarer:

Barbara GR sa...

Gorgeous as always!!!!
Hugs, Barbara GR

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Patty O'Malley sa...

Love this card and the sweet tags!

Timemimi 當代迷你倉 sa...

開倉地區儲物倉家居九龍辦公室idc托管申請idc設計推薦平租筲箕灣儲存倉雲主機註冊linux

Unknown sa...

Thanks a lot for posting this kind of idea, bookmarked and also put into my personal RSS....Best Cccam Server

Victoria sa...

Hej! Vilket underbart kort du har gjort i ljuvliga färger! Love it! :)
En annan liten fråga är; det är så himla svårt att få tag i info om Magnolia och när de släpper sina ex Doohickeys för vinter/jul så jag undrar om du vet vart jag skall vända mej?

En fin dag önskar jag dej!

/ Victoria