söndag 12 oktober 2014

Pink Lemonade Collection 2014, DT-Kort


Hejsan!
Så längesedan jag uppdaterade något i min blogg.
Sommaren blev ett välbehövligt avbrott från vardagen.
Men inspirationen har sakta nu kommit tillbaka.
Jag har många kort färdiga som väntar på att få komma in i bloggen nu.
Så lika bra att börja med mitt 1:a, och det är från Magnolias 
fina collection
 PINK LEMONADE COLLECTION  2014.
* * *
Detta är ett av mina 3 DT-kort som är på väg till Japan.
Där Magnolia ska vara med på mässa.
 Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock Windy,
och mönsterpapper från Maja Design
"Vintage Autumn Basics No XXII"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Magnolia.
 Tilda with Rose Lace Dress från: "Pink Lemonade Collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning, hatt och skor: Wetered wood, Pumice Stone och Black soot.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
 Runt motivet om har jag stämplat med en poststämpel från Kort&Godt.
Motivet har jag stansat ut med mina spellbinders die.
 Under motivet har jag wellpapp.
Jag har chalkat med Distress "walnut stain".  
Sedan har jag målat med vit srukturfärg,
 för att åter chalka med Distress "weathered wood"
Jag har även vit kakservett och mycket cheese clothes inunder.
Blommor från WOC och pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på blommorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Under mina blommor brukar jag lägga lite sissel.
 
 Det lilla barkhjärtat kommer från LLC.
Här syns lite vacker vit spets som är från Magnolia.
Gräset målar jag med Distress Makers.
 Här kan man se lite att kortet är uppbyggd med lager på lager.
"with love from me"
Camilla. 


2 kommentarer:

Patty O'Malley sa...

Beautiful card, Camilla! Your details are always so wonderful!

Charlotte sa...

Superfint kort med denna söta Tilda gillar henne jättemycket och som vanligt så många små och fina detaljer att titta på!
Kram Charlotte