måndag 20 april 2015

Pink Lemonade Collection 2014 "Tilda With Big Big Rose"


Hejsan!
Idag visar jag ett kort som går i rosa toner.
Motivet är från 2014.
Detta kortet var med på CHA mässan tidigare i år.
Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design
"Coffee in the Arbur-Lets share a cookie"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
Tilda with Big Big Rose från: "Pink Lemonade Collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning och skor: Victorian Velvet, Pumice Stone.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx Black.

Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000
Runt motivet om har jag stämplat med en poststämpel från Kort&Godt.
Motivet har jag stansat ut med mina spellbinders die.
Under motivet har jag wellpapp.
Jag har chalkat med Distress "walnut stain".  
Sedan har jag målat med vit srukturfärg,
 för att åter chalka med Distress "weathered wood"
Jag har även vit kakservett och mycket cheese clothes inunder.
* * *
Övriga dekorationer är:
Blommor, pyntbär, tyllspets, bark stjärna och cheese clothes 
som är några av mina favorit dekorationer ♥
Blommor från WOC, Magnolia och pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på blommorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
 Jag har använt Magnolias vackra DooHickey Die"Bride bow"
I mitten har jag dekorerat med en liten halvpärla.
"with love from me"
Camilla. 





3 kommentarer:

Barbara GR sa...

Gorgeous card!!!!!!
Barbara GR xxx

Patty O'Malley sa...

Beautiful card, Camilla!

RenateKreativ sa...

Stunning card, love it.
Hugs Renate