torsdag 2 juli 2015

Tilda With Ribbon Shoes från Sakura Collection 2015


Hejsan!
Dagens kort är från den helt underbara 
"Sakura Collection 2015"
Det fick bli lilla Tilda with ribbon shoes idag.
Och ännu ett kort i blå toner.
* * *
Kortet finns i  Magnolias butik som ligger i Borås.
Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock Windy,
och mönsterpapper från Maja Design
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
"Tilda With Ribbon Shoes from Sakura collection 2015"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Walnut Stain.
Klänning och skor: Wetered wood, Black soot.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx Black.

Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000
Lite av olika dekorationer som jag har till mina kort:
Halvpärlor, wellpapp, kakservett, ostduk, metalhörne m.m
Vacker spets, det fina kortstället kommer från Magnolia.
Blommor från WOC och pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på blommorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Under mina blommor brukar jag lägga lite sissel.
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia.
"Tildas Tag".
Dom fina texterna kommer från Stempelglede.
Små halvpärlor fick bli en liten detalj på Tildas sko.

"with love from me"
Camilla.