söndag 8 maj 2016

We Made It Collection 2016


Hejsan!
Nu är sommaren här!!!
Och snart är det även dags för examensdagar, bröllop och konfirmationer.
Nyligen så släppte Magnolia sin fina kollektion som heter "We Made It"
Jag fick äran att ta mig an denna lilla godingen som passar perfekt till student kort.
Jag valde att göra det ganska enkelt där motivet få vara i centrum.
Motivet heter:
"Student Tilda with Sign"
* * *
Med detta kort tänkte jag prova lyckan i följande utmaning:
*Craft Heaven Shop Callenge #11 Mood Board 

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock,
och mönsterpapper från Pion Maja Design "Vintage Baby "Flowers to mum"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
Jag har stämplat motivet med "Versafine" - Onyx Black.
 
 Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000. 

Student Tilda with Sign från: "We Made It Collection 2016"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning: Victoria Velvet, Tattered Rose, Frayed Burlap.
Runt motivet har jag 
stämplat en poststämpel från Kort&Godt.
Under motivet och kakservetten har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt lite cheese cloth.
Övriga dekorationer på kortet är bla:
halvpärlor, liquid pearls, vit spets och stickles "stardust"
Stjärna i bark.
Jag har använt DooHickey Dies  from Magnolia
*Tildas tag
* Bride Bow
* Peaky Floral Tabs
Vackra rosor från WOC i olika färger och storlekar. 
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
och dekorerat med Stickles "stardust".
Kortet är ett DT kort och inspirationskort, 
som kommer att finnas med på mässor och i butiken.
Tack ! 
 för att du tittar in och lämnar en liten rad efter dig.
* * *
"with love from me"
Camilla. 



3 kommentarer:

Liz's creative corner sa...

Beautiful Camilla, gorgeous design and detail, thanks so much for sharing with us at the craft heaven inspiration challenge, hugs Liz xx

Patty O'Malley sa...

Beautiful card, Camilla!

Camilla sa...

Sukkersøtt! Og så fint du har satt alt sammen. Gøy å se deg kreere med de nye stemplene! Klem, Camilla