måndag 17 juli 2017

Flower Girl Tilda - I Believe in Unicorns Collection 2017


Hejsan!
Våren och försommaren har jag ägnat en stor del åt min älskade Nova.
Det kändes som om varje dag var viktig att spendera med henne.
Min Prinsessa, min stjärna, min älskade hund, min bästa vän.
Du har nu fått lämna oss i en otrolig stor saknad.
Du var så älskad från dag 1 till den dagen du fick somna in på ditt 13 år.
* * *
Älskade Nova..
Du är.. och förblir min bästa vän, tack för allt du gjort för mig.
Nu ska jag stå på egna ben, 
men jag vet att du finns där för mig när jag behöver dig.



* * *
Här är ett nytt DT-kort som jag gjort till Magnolia.

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Flower Girl Tilda  från "I Believe In Unicorns collection 2017"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning: Weatered wood.
Blommor: Aged Mahogany.
Skuggor: Frayed Burlap.
Runt Tilda har jag stämplat med en stämpel från Kort&Godt.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Blommorna kommer från Magnolia. Pärlspiraler är från Magnolia
Övriga dekorationer på mitt kort är b la:
Spets, sugrör.
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel"
Dekorerar dom med vit dekorationsfärg och stickles "stardust"
Dies från Go Kreate, Spellbinders.
Tack... för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla. 

5 kommentarer:

Donna sa...

Sorry for your loss! It's the worst feeling in the world losing a much loved and devoted pet.
A beautiful card filled with crafting loveliness.
Hugs, Donna xx

Veronique sa...

Så leit å høre med Nova :( Hun var kjempe fin :) Har selv en labrador. Nydelig kort.

Patty O'Malley sa...

I am so sorry for your loss. I know how it feels. Pets are definitely family. Your card is beautiful. I love the blue and white color palette.

Anonym sa...

Hej!
Beklagar förlusten av Nova. Novas bror Jum-jum har somnat in idag och vi sörjer honom otroligt. Undrar om de var de två sista i syskonskaran? Vi får minnas våra fina hundar och vara glada för att vi fick ha dem så länge hos oss. Kram Erik och Sofia Broomé

Camilla sa...

Så trist at Nova er borte... Hun var så snill og fin, og tenk at jeg har fått klappe henne <3 Hun kunne ikke hatt det bedre enn hos deg. Så mye kos og kjærlighet <3
Varme klemmer fra din venn Camilla