torsdag 28 september 2017

Laze Around Tilda- Yay, It´s Your Birthday Collection 2017


Hejsan!
Hösten är här och vi går mot mörkare tider.
Och det är rätt mysigt och krypa in i pysselrummet 
och både måla och dekorera kort.
* * *
Idag tänkte jag visa ett nytt kort som är ett DT projekt till Magnolia.
Kortet är i st är 15x15cm.
Formen på kortet är en die från Go Kreate.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Laze Around Tilda  från "Yay, It´s Your Birthday collection 2017"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Byxor: Weatered wood.
Tröja: Old Paper
Skuggor: Frayed Burlap.
Runt Tilda har jag stämplat med en textstämpel från Magnolia´s
Vintagebox Volym 3.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Blommorna kommer från Magnolia, Kort&Godt. 
Pärlspiraler och pyntbär är från Magnolia.
Övriga dekorationer på mitt kort är b la:
Spets, sugrör, sissel.
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel"
Dekorerar blommorna med vit dekorationsfärg och stickles "stardust"
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
och heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer från Magnolia och samma 
kollektion som stämpelmotivet.
Liten detaljbild på kortet.
Tack... för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla.