fredag 24 maj 2019

Hochanda - Tilda Cirque from Le Cirque Collection 2018


Hejsan!
Välkommen tillbaka till mig och min blogg.
Idag tänkte jag visa er mitt första kort av 3, som fick vara med i Hochanda.
Så roligt att mina kort fick vara med i Engelsk tv.

* * *

Som kortbas har jag använt Magnolia DoHickey´s 
* Vintage frames and tags.
Jag har lagt den lite omlott så det bildas en bas.
Jag har använt Bazzill cardstock.
och mönsterpapper från Pion Design.
"Theodore and Bella-Miss Ballerina and friends"
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Tilda Cirque från "Le Cirque Collection 2018"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Kläder: Old paper, Black soot.
Skuggor: Frayed burlap, Hickory smoke.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine" - Onyx Black.

Motivet är målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000. 


Här är den fina dies som jag använde mig av som kotbas. 
Den minsta dies passar utmärkt att använda som små tags att fästa på sitt kort.
Du  finner den här 

Dekorationer som jag använt till detta kortet är bl:a 
Spets, halvpärlor, kakservett, sissel, wellpapp,doily,
brads, blommor och vitfärg, band, gasbinda, 
biljett från Tim Holtz m.m
Blommorna kommer från WOC.
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel"
* * *
Här har jag först dekorerat blommorna med vit dekorations färg.
Jag har sedan lagt på stickles.
Ger en fin effekt på blommorna.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Vem älskar inte popcorn?
Det är väl ett måste om man går på cirkus.
Den lilla popcorn asken och popcornet är från
* The Vintagebox vol 2- "Cirque"

Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
som heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer även dom från Magnolia 
* Le Cirque collection 2018

Övriga dies som jag använt till mitt kort kommer från:
* The Vintagebox vol 2 - "Cirque"
* DooHickeybox vol 5 - "Celebration"

Tack... för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla. 




3 kommentarer:

Patty O'Malley sa...

Fabulous card, Camilla! Love it!

Thomina Augustinsson sa...

Jag blir jätteglad när du lägger upp dina underbara kort,dina färger är så fina tillsammans grymt fint 🥰💕💕💕blir så på gott humör...av inspirationen,tack för det.

Camilla sa...

Så vakkert kort med popcorn og ballonger!! Gøy å se de på Hochandashowet da!! :)
Klem, Camilla