tisdag 1 februari 2011

How do I make my cards "made with love from me"

Hejsan!

Har tagit det lugnt och vilat idag, Mikaela är hemma och har ont i halsen.
Inte gjort så mycket, har varit ute och gått ett par vändor.
Känner mig lite sliten efter helgens arbete.
Men imorgon är det dags igen, kvällsjobb och brandutbildning.

Jag har gjort färdigt ett kort under dagen.
Och ibland får jag frågan hur lång tid tar det innan ett kort är färdigt?
Och det är ju väldigt olika.
Ibland flyter allt på, men jag kan också köra fast och då tar det längre tid.
dagens kort har nog tagit ca: 7 -12 timmar.

Det tar tid med alla dom olika momenten, innan kortet kan presenteras på bloggen.
Jag ser mig själv som en otroligt långsam kortmakare;)
Här är min ordning som jag har när jag gör kort:

* Välja motiv.
* Måla.
* Välja papper.
* Välja dekorationer.
* Distressa, sy och embossa alla kanter.
* Placera ut allt hur man nu ska ha det, och det kan ta mycket lång tid för mig.
kan sitta i det oändliga och fundera hur jag ska göra:)
* Fota av allt.
* Börja att montera allt som ska vara med på kortet.
* Laga egen Glimmermist, dekorera blommorna med Stickles och misten.
* Tillsist Glimmermist över hela kortet, låta allt torka mellan dom olika momenten.
* Och till det stora ögonblicket: FOTA, detta kan ta tid med.
* Redigera alla foton, i värsta fall Fota om allt.
* Det stora ögonblicket. Det ska upp på bloggen.
även detta kan ta lite tid , lägga upp foto och skriva all text.

Så är allt färdigt.
Och jag känner mig så glad och belåten:)

Denna ordningen följer jag varje gång jag gör kort.
Det var tänkt att dagens kort skulle bli en Tutorial på hur jag gör mina kort.
Men vips så hadde jag glömt att fota två moment.
Men den kommer snart.

Då ska ni få se dagens kort från mig.
Jag har hittat tre utmaningar som jag tänkte deltaga i med mitt nya kort.



Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på
Canson
Akvarellpapper 250gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Maja Design " Crea Diem "Sin lyckas smed".
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain, embossade med matt EP pulver i Guld som kommer från Magnolia
Kanterna är även sydda med symaskinen.
Använde mig även av den nya texten "with all my love"
som jag stämplat med Archival ink "Coffee"

Tilda With A Small Gift ur "You Are So Special Collection 2011".
Tycker att hon är ljuvligt söt med det lilla paketet bakom sin rygg.
Även hon hamnar långt upp på min favorit lista.
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Strumpor: Weathered wood, faded jeans och Black soot.
Skor: Walnut stain.
Bakgrund: Antique linnen.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Blommorna går i Brunt, Vitt och Blått.
Och dom kommer från Magnolia, Kort & Godt och WOC.
Blommorna har fått Egengjord glimmermist på sig, och Stickles.
Jag har stansat ut den ovala cirkeln med Spellbinders Die.
Och jag har även svårt att låta bli att använda kakservetter:)

Här har jag använt mig av en Die från Magnolia som heter: Angel Ving.
Som jag först har distressat med "Walnut stain,
och sedan Embossat med EP pulver i "Vitt med Glitter" från Magnolia.

För er som inte har provat Magnolias egna Die,
så kan jag säga att dom håller en hög klass.
Tags och Floss.

Texten "with all my love"
Tyll och pyntnål, och ros knoppar.
Jag älskar att mixtra med mina blommor:)

Charms och Halvpärlor från Magnolia.
Den vita blomman är från Prima.
Ljuvlig spets i Brun ton.
Här syns lite av den embossade kanten.


Ännu en detaljbild.
Kakservetten som jag har svårt att låta bli;)
Och det lilla lilla paketet, så otroligt sött:)

Då är det bara slut orden kvar:

Tack för att ni förgyller mina dagar
med era kommentar här på bloggen.

"You Made My Day,
and Take Care Of You"

Kramar: Camilla

21 kommentarer:

Susy sa...

Super snyggt!
Du är så himla duktig!!!
KRAM SUSY

Anonym sa...

Beautiful creation!

Hugs,
Hélène

Chrissy sa...

SO beautiful...well worth the wait.
GORGEOUS.
Luv CHRISSYxx

HegeT sa...

Wow....så nydelig.
Du er en stor inspirasjonskilde..!!..
Godt du koser deg med kortlagingen, og jammen bra det ikke er timepris på arbeidene dine...;-)

klem
HegeT

Åsa/asamia sa...

Du bara sprutar ut kort nu för tiden, alltid lika roligt att kika in här för att finna inspiration.
Tack för allt fint du visar!
Ett tips ang färgläggning och val av papper....lättast är att först välja papper, och sen välja nyans på motivet. Jag gör ibland tvärt om, och då får jag leta papper i oändlighet.

Ankie vd Polder sa...

How lovely this card is. Hugs, Ankie

Christina / Synål / Stina sa...

Ja man blir glad av at besöka din blogg. Underbart kort. TACK för det
Kram

Jane sa...

Et "mykt" og lekkert kort

Jane

Sol sa...

Nyyyydelig! Vakkert kort og Nydelig malt!... Herlige farger og Pynten er Lekker!!! Flott satt sammen.... Nydelig! :o)

Therese sa...

Ett underbart fint kort!
Den Tildan är också en av mina favoriter, hon är så söt ♥
Kram

Maya sa...

Nyydelig kort, Camilla!
Så nydelig denne Tilda ♥
Har akkurat laget ferdig en gavepose med henne, og hun er bare så herlig!
Nydelige detaljer i kortet ditt, og vakker layout!
Takk for at du deltar hos SC,
klem fra Maya

Debbie Pamment sa...

All I can say is WOW - STUNNING - GORGEOUS!
Thanx for joining us at MDUC this week.
xXx

Anonym sa...

Superfint kort!! Söta dekorationer också. Du har en award att hämta inne hos mig, ha det bra!!

/Lisa

Tonje - fantorangen sa...

Vakkert! Nydelig kort i fine farger :))
Klem fra Tonje

a Seeker of the TRUTH sa...

Thank you for taking the time to share such a detailed post and for sharing a truly inspirational card. Love your creations, they are all stunning.

Happy crafting

Julie

Denise sa...

just beautiful, love your flowers and your colours
thanks for sharing
Denise
MDUC

Sharon sa...

Oh Camilla this is so pretty and feminine! I LOVE the soft colours, beautiful flowers and gorgeous lace :)

Thanks for joining us at Magnolia Down Under this week!

Sharon x

Aina sa...

Så lekkert kort! Nydelige farger og detaljer, og ikke minst fargeleggingen! :)

Mea sa...

For et nydelig kort. Nydelige farger og detaljer. :)

Ha en fin dag.

Gro sa...

Noe så utrolig nydelig!
Motivet, fargeleggingen pynten og ALT!
Stum av beundring over det du lager....

Klem, Gro

Stempeltiger sa...

This card is absolutely GORGEOUS Camilla!
Your colouring is always perfect.
Love your style.
Wishing you a nice day.
Hugs from Germany
Swantje