måndag 7 februari 2011

Mera Lila från mig..

Hejsan!

Då var det Måndag och en ny vecka.
Ska jobba kväll idag, och dagtur i morgon.
Sedan ledig i 2 dagar för att jobba helg igen.
Men 1 av mina lediga dager går till utbildning.
Lite trist men så är det.

Vi har haft Regn och Blåst ett par dagar och den värsta halkan är borta nu.
Längtar efter sol och lite värme.
Trött på detta gråa väder.

Då ska ni få se mitt kort nr 2 i Lila.
Det har varit mycket roligt att jobba med denna färgen.
Och en färg som jag kommer att använda mera....
"Tack "Camilla" för allt"

Och jag håller på att göra 1 Kort till.
Men det vill sig inte riktigt så som jag vill ha det.
Har gjort om det hela 2 gånger under helgen.
Men jag ska inte ge mig.
Kan säga att jag har provat en ny teknik och det var mera jobb en jag trodde.
Och så gäller det ju att tänka i rätt steg, så man inte kommer på saker som man skulle ha gjort innan man limmat:))
Ni ska snart få se hur jag menar:)

Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på
Canson
Akvarellpapper 250gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Maja Design " Ska vi ta en fika".
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain, embossade med matt EP pulver i Guld som kommer från Magnolia
Kanterna är även sydda med symaskinen.
Borderstansen är en Martha Stewert punch.

Tilda With Balloon ur "You Are So Special Collection 2011".
Tycker att hon är ljuvligt söt , och kan inte låta bli henne.
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning, Strumpor, Hårband och Ballong:
Weathered wood, Milled lavender, Dusty concord och Black soot.
Skor: Walnut stain.
Bakgrund: Black soot.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Den fina Vintagehörn dekorationen är från Melissa frances.

Rosorna har jag först Distressat med Walnut stain, Hemmagjord Glimmermist. Och till sist doppat i "Clear German Glass Glitter"
Det är även känt som "Vintage Glass Glitter" , det är gjort av små glasskärvor som gnistrar.
Och det blir en mycket härlig effekt på blommorna.

Texten har jag först stämplat med Archival Ink "coffe"
Och det har snabbt blivit en favorit text:)

Mera blommor....Allt från Prima, WOC och Magnolia.
Övriga dekorationer som finns med är: Pyntnål, Tyll.
Pyntbär och Halvpärlor och givetvis en kakservett;)
Tags, Vit floss och charms i guld.

Här syns att jag haft lager på lager, embossat och sytt alla kanter.

Tilda har fått så fina örhängen av halvpärlor.
Nu väntar lite Disk och städ.
Mys med Nova innan jag ska gå till jobbet.
Tilda och jag tackar för att ni besöker mig, och önskar er en härlig Måndag.

"You made my day"

Kramar: Camilla

5 kommentarer:

Marushy sa...

Oooooh so wonderful, a dream-card and your colouring is perfect.

Visit me too and please click my Follower, thank you.


http://marushysmagnoliablog.blogspot.com/

Hugs
Marushy

Papirdilla sa...

Åååå, så vakkert kort igjen!! Jeg elsker alle blomstene og detaljene på dette, Camilla! Og den herlige lillafargen:)
Tusen takk for dine gode ord i bloggen min:) Jeg hadde nok tenkt at fargen på kjolen jeg malte skulle bli mer lik din lillafarge. Men jeg blandet i litt for mye Victorian Velvet. Ellers brukte jeg Dusty Concorde, Weathered Wood, Spun Sugar og litt Black Soot.

Ha en fin dag på jobb:)
Klem,
Hanne

Debbie Dolphin sa...

Wonderful and i adore Purple.
Its VERY windy here too at the moment!!!
love
debbie xxx

Sinikka sa...

Ett mycket härligt kort igen. Du har verkligen en underbar sätt att dekorerar dina kort.
Just love it.
Take care
Kram Sinikka

SasSa sa...

Ohhh så vackert Camilla!!!!!
Helt underbart ljuvligt!
Ha en underbar dag imorgon.
KRamis SasSa