söndag 30 januari 2011

Tilda with a small gift.

Hejsan!

Idag är det åter igen ett strålande väder,
solen skiner och det känns nästan som vår i luften.
Typiskt att man jobbar!!

Är ledig ett par timmar mitt på dagen, och passar på att uppdatera bloggen
med mitt nya kort.

Och jag är riktigt förvånad över att jag har lyckats att göra ett kort i Lila:)
Det är ju inte min färg, men 2 st kort har jag fått ihop och här är det ena.
Jag har fått så otroligt vackra Maja Design Papper från Camilla.


Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på
Canson
Akvarellpapper 250gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Maja Design " Ska vi ta en fika".
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain.
Kanterna är även sydda med symaskinen.
Använde mig även av den nya texten "you are so special" och "a gift from the heart"
som är något äldre.
Texterna har jag stämplat med Archival ink "Coffee"

Tilda With a small gift ur "You Are So Special Collection 2011".
Åh, vad jag älskar dessa underbara motiv:)
Jag har stämplat motivet med
Archival ink "Coffee"
Och jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Kläning och strumpor: Weathered wood, Milled lavender och Dusty concord och Black soot.
Paket: Walnut stain.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.

Här syns texterna och en biljett från Tim Holtz.
Bladen är Qk, och lite halvpärlor.
Bakom biljetten har jag lagt lite brun wellpapp.
2 st olika spets, och en vit kakservett.


Det vackra pappret, och en stor lila ros.
Lite mindre cream färgade rosor, och till sist lila-vita rosor och knoppar.
Och ni ser rätt....Jag var bara tvungen att ha med
Punchinella i Blått till detta kort.

Nu ska jag strax springa tillbaka till jobbet,
och jag hoppas att ni har en underbar eftermiddag.

"You made my day"
Kram: Camilla



9 kommentarer:

Hildegunn sa...

For et lekkert kort! Herlig i lilla! Bølgepappen passet veldig bra til.

Ønsker deg en fin uke!
Klem

Lillemor sa...

Åh, så himla gulligt Camilla! Jag vill gärna se fler kort i lila från dig, det ÄR en färg som passar dig- tro mig! Det är en pigg och energisk färg som känns härligt vårlig- man blir pigg av den. Ditt kort är bara för härligt-mer lila åt folket! :o)
Kram Lillemor

Sinikka sa...

Ett fint kort, och jag tycker mycket om färgen lila. Det blev himla våraktigt med lite gula blommor som finns med. Toppen.
Kram Sinikka

Chrissy sa...

Gorgeous in purple. Papers and colouring all gorgeous.
Luv CHRISSYxx

Camilla sa...

Ååå så søt Camilla! Herlig i lilla, kanskje det blir en av fargene dine etterhvert?;) Syns du toner den så fint mot blått, og den er så dus og fin! Og Tilda er bare verdens søteste!:))
Ha en fin kveld!
Go'klem, Camilla

Elisabeth sa...

Så fint,fantasifullt och noggrannt gjort. Vad härligt att du tar dig tid att skapa så fina kort. Lycklig den som får det.

Bente sa...

Nydelig kort, så fine detaljer og lekre blomster. Vakker Tilda i lilla ♥
Klem, Bente

Leila sa...

Åh, vilket vackert kort. Gillar den lila färgen =)
Nä, nu måste jag kolla om jag har något fint papper i lila och göra något av det. Du ger mig verkligen inspiration =) och det tackar jag för.
Ha det gott och hoppas du blir ledig en dag eller två nu efter jobbhelgen.
Kram
Leila

Riet sa...

So beautiful card Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x