måndag 17 januari 2011

DT Magnolia - #1 "You are so special collection 2011"

Hejsan!

Måndag och en ny vecka är på gång.
Ett riktigt BUS väder har vi fått.
Först fick vi runt 20 cm snö och sedan regn och blåst.
Och nu är det så halt ute, det går knappt och gå.

Har i helgen städat mitt pysselrum, plockat i ordning och sorterat lite.
Passade på att måla lite ur den nya collectionen som har kommit.
Visst är dom ljuvliga, och det är lätt att tycka om dom alla.
Jag är helt såld!!

Först ut är denna lilla godingen:
"Tilda Spreads Love"

Jag har sett dom här små staffli korten,
och ville prova på att göra dom.
Och det var inte sista gången, riktigt söta är dom:)

Jag sliter med det nya akvarellpappret
och kan väl säga att vi är inte dom bästa vänner än:)
Men med tiden så måste vi bli vänner !!

Kortets st är 12,5 x 9,5cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Magnolia "You are so special".
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain,
kanterna är även sydda med symaskinen.
Använde mig även av texten "with all my love"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Jag har använt mig av Spellbinders Nestabilities
när jag har stansat ut dom ovala cirklarna.

Tilda spreads Love ur You are so Special Collection 2011.
Och givetvis så fick hon följa med mig hem:))
Jag har målat med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain, Old paper.
Blus: Weathered wood, faded jeans och Black soot .
Byxor: Aged mahogany, Tattered rose, Millid Lavender, Weatered wood.
Hjära och Strut: Aged mahogany, Tattered rose, Walnut stain.
Stövlar: Pumice Stone.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

På Blusens spets har jag använt lite stickles "Star Dust"

Hjärtanet är utstansat med QK, och har duttat med lite stickles på.
Rosorna kommer från Magnolia.
Tags och ett litet silverhjärta.


Dom nya pappren ur collectionen är så vackra.
Härliga färger som går ljuvligt Rött, Rosa, Grått, och Grönt
Har använt mig av två st till detta staffli kortet.
Här syns det ena som heter:
"Lace flower"

Och texten är även den från den nya collectionen,
och kan säga att det kommer användas mycket av mig;)
Har även använt lite brun wellpapp och lite halvpärlor.

* * * * *

Och nu till en liten inbjudan.
Idag är det min födelsedag,
och jag skulle vilja bjuda in er till ett litet Födelsedags kalas på LÖRDAG den 22 Januari.
Kl 15:00.

Jag hoppas att ni vill komma då:)
Jag kommer att bjuda på en liten överraskning.
Ingen tårta blir det... men lite annat smått och gott:)
Så på Lördag är ni alla välkomna på mitt Kalas.

* * * * * *

And now for a little invitation.
Today is my birthday,
and I would like to invite you to a small birthday party on Saturday, January 22.
15:00.

I hope you will want to come then:)
I will have a little surprise for you.
No cake, it will be ... but some other stuff:)
So on Saturday you are all welcome to my party.

"Take care of you all"

Kram: Camilla

20 kommentarer:

arjette sa...

Ooohhhh what a beautifull easelcard you made!! These stamps are really gorgeous, I hope I'll get mine in the mail tomorrow....
Happy birthday!! Hope you have a really nice day!

gr. arjette.

Linda sa...

Ditt kort är helt bedårande och grattis på födelsedagen. Hoppas du får en fantastiskt bra dag.

Carina sa...

Nydelig kort Camilla :) Vakker pyntet som alltid.
Ønsker deg en riktig god bursdag i dag! Håper du får en flott dag :)

Klem Carina

Tina46 Kreativblog sa...

Happy Birthday dear Camilla !!! I wish you a wonderful day !! your card is so beautiful !!!

big hugs
tina46

Monique Lokhorst sa...

Hello Camilla,

Happy Birthday! Congratulations from Holland. Have a great day.

This is so sweet, I just LOVE this creation. Beautiful painted, like always. The design is gorgeous!

Hugs,
Monique xxx

Susy sa...

Vilket superfint kort!
Gillar staffli kort och detta var något nytt. Vilken underbart fin ny Tilda!
Har beställt den och hoppas hon kommer snart i min brevlåda!!!!
Jätte fint!
GRATTIS på din födelsedag!
KRAM SUSY

Jeanette Brostigen sa...

Gratulerer så mye med dagen,Camilla!Ønsker deg en strålande bursdag!
Nydelig kort,som alltid!:o9

Jill sa...

Et nydelig staffeli kort og litt annerledes brettet enn de jeg gjør. Vakkert dekorert og farget som du alltid gjør!
gratulerer så mye med dagen kjære du, håper du har en god dag.
Klem fra Jill

Camilla sa...

Gratulerer med dagen Camilla!!:) Og tenk at du inviterer til selskap!!:) Jeg kommer!!:)
Og for et kort!! Love, love, love oser det av det! Tror du Tilda er foresket??:) Herlig stempel, og det er så mange favoritter denne gangen (også;=)).
Kos deg masse på dagen din!
Varm og god klem, Camilla

Bente sa...

Nydelig kort, så herlig motiv og fantastisk flott fargelagt. Og masse lekre farger og detaljer. Håper du koser deg masse på dagen din ♥ - gratulerer så mye!!

Klem, Bente ♥

Sinikka sa...

Hejsan Camilla, Nej nu skäms jag faktiskt lite....har verkligen glömt din födelsedag. GRATTIS!!!! Får nog hitta på en liten sak som skall skickas till dig. Jag vet att du kommer bli himla glad över just detta present.
Ditt staffeli kort är verkligen söt. Kan bara anar hur liten det är då bara en Tilda får plats.
Kram och ha en fortsatt fin födelsedag.
Kram Sinikka

Marijke sa...

Grattis till dig Camilla!!!

Love your little easel card!!!

hugs,
Marijke

Christina / Synål / Stina sa...

Grattis på din dag hoppas den har varit kanon trots vädret.
Spännande med lite kalas ska försöka komma jobbar denna helg.
KRAM

Lillemor sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Vilket kort du bjuder oss på idag, WOW! Så himla gulligt o fint, verkligen en favorit! Visst kommer jag på lördag, tack för inbjudan!
Kram Lillemor

SasSa sa...

GRATTIS på FÖDELSEDAGEN kära du!!!!!!!
Hoppas du haft en underbar dag.
Och vilket kort sen. LJUVLIGT SNYGGT!!! Så sött motiv och underbart dekorerat!
Önskar dig en fortsatt fin vecka.
Massor av födelsdags kramar från SasSa

Hev sa...

Love the card and the Tilda stamp. Thanks too for the party invite. Hope you've had a great birthday.
Luv Hev xxx

Soep sa...

wow camilla wat een prachtige card
I just Love It
and your birthday is coming soon
Have A very nice day
Oja my birthday is 21 jan hahahaa
hugs xxxxx

Marushy sa...

Hi,
Happy Birthday dear Camilla!
your card is so wonderful and a dream!!!

Hugs
Marushy

Linda/Pieces by Pieces sa...

Lika fint som alltid! Är här inne titt som tätt och inspireras. Du får säkert tonvis med awards, men du har en att hämta hos mig!:)

Kram Linda

Bernadet sa...

great card Camilla.
oooh, our youngest daughter is also born on 17 januari, but a little bit years later than you;) in 1991!!
Happy birthday to you!!