tisdag 11 januari 2011

Loving wishes

Hejsan!

Nu är mitt tredje kort färdigt till Hjerteboden´s juleblog.
Det är så roligt att göra julkort.
Och jag hoppas att detta håller i hela året:)

Dagen kort blev åter igen ett påskort,
har fastnat för dessa vita små påsar.
Och det lär bli många flera.


Påsens st är 21 x 12,5 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250gr.
Det underbara mönster pappren kommer från Magnolia.
Bazzils cardstock i Vanilla och Beige.
Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.

Jag har även sytt kanterna runt med min symaskin.
Använde mig även av texten "Loving Wishes",
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"
Den ovala cirkeln är utstansade med Spellbinders.

" Sitting Angel Tilda" ur Christmas Collection 2010.
Som jag har målat i färgen rosa .
Färgerna som jag använt är:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning : Weathered wood, Aged mahgany, Tattered rose, Milled Lavender.
Strumpor: Walnut stain
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Spetsen på klänningen har jag dekorerat lite med stickles "Stardust"
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager med Opalite.
Det ger mera lyster åt Distressen.
Och dom minsta hälvpärlorna fick bli örhängen till Tilda.

Den stora rosen går i färgen roströd,
och färgen passade riktigt bra till den rosa färgen.
Tags som jag har fäst ett guld hjärta "made with love"
Borderpunchen kommer från Martha Stewert.

Texten: Loving Wishes.



Lite mera blommor.
Övriga dekorationer som jag använt är:
wellpapp, vit kakservett, kanelstång, rosenknoppar.






Är hon inte söt???
"Be my valentine Tilda"

Snart kommer Magnolias nya collection:
"You are so Special Collection 2011"

Nya Papper och dies;)

Tusen TACK! för alla kommentarer, blir otroligt glad för dom.

Kramar: Camilla

12 kommentarer:

Bente sa...

Nydelig kort Camilla, herlige farger og flott design!!
Ha en fin kveld!
Klem, Bente

Jill sa...

Fantastisk vakkert Camilla!
Ser at du maler like fint som før på tross av nye papirer ;)
Superfine, duse farger og selvfølgelig en søt Tilda.
Klem, Jill

Camilla sa...

For et herlig posekort!! Og jeg ser at du har limt på kanel, mmmmm...:) Nydelig pyntet og søtt magnoliapapir! Og Tilda da, så lekker farge du har fått til på kjolen hennes, hun er jo bare utrolig søt!!:))
Ha en fin kveld!
Stor klem, Camilla

Janne sa...

For en fantastisk pose! Liker fargene du har brukt, og så har du pyntet så fint!! Herlig:)

SasSa sa...

Ljuvlig påse Camilla!
Underbart motiv och fina detaljer.
Mmm gillar den stansen så mycket.
Ha en fortsatt trevlig kväll kära du.
Kram SasSa

Anonym sa...

Sååå himla fint kort! Alla dina kort är supersnygga :D Ju mer man kollar på kortet ju mer detaljer ser man ;) Åh, du är så duktig.

/Lisa

Susy sa...

Så himla fint!
Jätte fint när man dekorerar påskort!!!

KRAM SUSY

Anonym sa...

Hei, så nydelige kort du lager. Jeg blir virkelig inpirert, også til å kjøpe Magnolia stempler (som jeg ikke har hatt tidligere). Har lagt meg til som følger og gleder med til å se dine kreasjoner fremover. kos

ewarost sa...

Piękna torba. Bardzo lubię kolory Twoich prac. Gratulacje!!!

Linda/Pieces by Pieces sa...

Vilken ljuvligt söt påse - det är ju en present i sig att få!:)Underbar kombination av papper och stämplar!

Kram Linda

Sinikka sa...

Hej Camilla, vilken fin påse. Den giller jag i massor. Härligt motiv och fin färgläggning.
Ser mycket bra ut. Hoppas du fortsätter i den takten med dina julkort.
Kram Sinikka

Christel sa...

Jättehärlig liten påse! Blir alltid så inspirerad av att titta på dina alster.
christel