torsdag 20 januari 2011

DT Magnolia - #2 "You are so special collection 2011"

Hejsan!

Då ska jag ta och visa mitt andra DT kort ur Collectionen
"You are so special collection 2011"

Till detta kortet har jag använt mig av Magnolias fina papper ur samma collection.

Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250gr.
Dom fina mönster pappren kommer från Magnolia.
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain,
kanterna är även sydda med symaskinen.

Tilda With Heart Lace, visst är hon söt,
här har jag målat henne i färgerna.

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Blus och Kjol: Weathered wood, Faded jeans, Black soot och Walnut stain.
Strumpor:
Weathered wood, Black soot.
Skor: Walnut stain.
Hjärtan: Aged mahogany och Black soot.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Mönster pappret heter Grandma´s wallpaper, och är så vackert.
Här har jag även använt mig av: wellpapp, spets, kakservett.
Hjärtat och foto hörnet är Qk die som jag har chalkat och målat på lite Distress Crackle paint.

Lite rosor som fått stickels på sig.
Här syns även en hörnstämpel som kommer från magnolia och heter:
Loving border.


Här syns Prima blommor och en Tags lite rosa bast band.
Den röda Brads som syns i prima blomman kommer från Magnolia,
och är från deras egna Linje.

Tusen TACK för alla värmande kommentarer och gratulationer
på min födelsedag som var i Måndags.

Kram: Camilla

11 kommentarer:

Susy sa...

Verkligen super,super fint!
KRAM SUSY

Anna-Lotta sa...

Underbart kort... :) Kram Anna

Papirdilla sa...

Åååå, dette er så vakkert! Nydelige farger på papirene og pynten. Og som vanlig har du fargelagt helt perfekt. Tusen takk for inspirasjonen du gir:)
Jeg har bestilt noen av stemplene fra den nye kolleksjonen. Skulle gjerne hatt alle sammen, men det vil ikke lommeboka mi være med på;) Nå titter jeg spent i postkassa hver dag, greier nesten ikke å vente til de kommer!

Ha en fin kveld:)
Klem, Hanne

Mandy's Magnolia cards sa...

what a sweety!
greetings, Mandy

Sinikka sa...

Vilket fint kort igen. Hon är bara för söt denna Tilda. Fint också med hörn stämpeln.
Kram Sinikka

Elena sa...

YOU are really so special!!
Great card, so lovely and sweet... it's fab!!

hugs,
Elena

Dena sa...

Gorgeous card Camilla! Love the doily and all your pretty details!
Hugs, Dena

Lim sa...

WOW CAmilla,

This card is stunning!!! I love it!
I'm sorry I do not visited your blog in a long time but I moved to another state and last year everything was a little bit crazy.
I hope you had a great Holiday Season and I wish you the BEST for 2011.

Hugs,
LIM

Hanna sa...

Jag vet inte hur det kan vara möjligt, men dina kort har varit ÄNNU VACKRARE de senaste gångerna jag kikat in här... ;o)
Du vet ju hur mycket jag älskat dina tidigare kort, och nu.... är jag mållös, vännen du e otrolig!!!
Färgläggningen är som alltid super, tack för att du delar med dig av färgerna du använt! :o)

Och grattis i efterskott förresten! Självklart kommer jag på ditt födelsedags kalas den 22... ;o) Spännande! :o)

Ha en skön fredag!
kram från Hanna

Made by Janet sa...

I love this card!!
Its beautiful!!


xxxJanet

Hanne sa...

Så nydelige kort du lager! Flotte detaljer og fine farger!
Hanne