fredag 14 oktober 2011

Magnolia dagen del 2. "shakercard nr:1"

Hejsan!

Fredag och veckan börjar gå mot sitt slut.
Vi har haft några helt underbara dagar med sol, hög och klar luft.
Kallt och frost, då är hösten fin.

Nu är det 1 vecka sedan Magnolia hadde sin "Magnoliadag"
Och minnen är ju till för att plockas fram, och jag tänker på det dagligen.
Det var så roligt:)

Jag tänkte visa för er vad jag gjorde där.
Jag demade hur jag gör mina "shaker cards"
Och här kommer det första kortet.
Kort eller tag av wellpapp.

Tagen är i st 12x16 cm.
Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock
i färgen Vanilla.
Mönster pappren kommer från Maja Design och Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en vit kakservett.

Jag har även använt Magnolias dies "Vintage keys" och "Lovely fence"
"Vintage tags"
På staketet har jag stämplat Magnolias "Love background".
Texten kommer från Magnolia.

Blommorna kommer från Magnolia och WOC.
Pyntbären är från Magnolia.
Blommorna har fått glimmermist och vit strukturfärg på sig.
Och även lite stickles"star dust"

I tagen har jag hängt floss och ett guldhjärta "Made with love"

Tilda with a small gift från "You are so specially collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och strumpor: Faded jeans, Black soot och Weathered wood.
Skor: Walnut stain.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Tilda har fått lite stickles här och där.

Själva skakboxen har jag stansat ut med hjälp av mina Spellbinders.
Och glas rutan är Gelantinblad.
Som matrial i boxen har jag här glitter.

Wellpappen har jag först chalkat med Distress Walnut stain och Weathered wood.
Målat sedan med vit strukturfärg.

Här syns hur hög boxen är ca: 4mm.
Och jag döljer kanten med ett smalt sidenband.

Hela Tagen från sidan

Det var första alstret jag gjorde till Magnolia.
Tagen finns i butiken som lite inspiration.

"with love from Camilla"

10 kommentarer:

citronlime sa...

Jag hade ju turen att få se dessa urfina kort irl i lördags.

Dock får jag inte riktigt till det när jag skulle testa. Du har så mycket utrymme runtom ditt motiv, trots att jag har de stora spellbinders så ryms motivet precis...?!

En tutorial vore lovely ;)

Kram Linda

Camilla sa...

Åååååååååååååååååååå!! Denne nydelige tagen har jeg også sett IRL! Knallflott på bølgepappen:)
Tenk nå er det en uke siden jeg kom til Sverige, og var så heldig å få være med på Magnoliadagen på lørdag!...
Ha en herlig fredagskveld.
Stor klem, Camilla

Vika (БандиткА) sa...

ПОТРЯСАЮЩАЯ НЕЖНОСТЬ!

Heidi sa...

Nydelig Camilla. Utrolige fine farger som alltid, og du maler jo som en gud. lekkert lekkert! takk for flott inspirasjon.

Ha en fin fredagskveld

Klemmer fra
Heidi

Louise sa...

Hej gumman!
Precis som Camilla S måste jag säga att jag är oerhört glad över att få ha sett denna på "riktigt" ;)

Underbara färger och jag älskar när du använder vitt så att det blir så shabby chic. Fantastiskt vackert med massor av läckra detaljer.

Kram och trevlig helg!

Sandra sa...

what a very nice shakercard
gr sandra

Kirsty sa...

Hi This is absolutely stunning love the textures !! Perfect. So many cool ideas ! Thanks Kitty ;0)

Riet sa...

So wonderful Camilla.

Hugs Riet.xx

Inge Groot sa...

An absolutely stunning shaker card Camilla!! Tilda looks so cute:)

Liz's creative corner sa...

Wow Camilla it is beautiful, love it all, hugs Liz xx