måndag 31 oktober 2011

TOMIC #22- "Make a basket"

Hejsan!

Måndag och ny utmaning hos TOMIC:)
Den här veckan vill vi utmana er alla att göra en korg.
Och dekorera den med Magnolia motiv.

Kianel har gjort en tutoriel på en korg som ni kan ta del av.
Titta gärna in på bloggen för att se vad dom andra DT medlemmarna har gjort.
Jag önskar er alla LYCKA till!!!

Så här blev min korg.

Korgens st är: 8x8 cm.
Och med handtaget är den 13 cm hög.
Korgen är flätad av mönster papper från Bo Bunny.
Jag har använt mig av en tutoriel som är gjord av Lena Katrine.

Halo Tilda från "Sweet christmas dreams collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Dress: Pumice stone, Weathered wood.
Stjärna: Old paper.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Som ger lite mera lyster åt Distress färgerna.
Tildas stjärna och gloria är dekorerad med lite stickles och crackle accents:)
Jag har använt mina spellbinders när jag stansat ut Tilda.

"Spetsen" är vanligt kopierings papper,
och jag har använt Martha Stewerts border punch.

Den fina Doo Hickey´s cutting dies är från Magnolia som heter:
Heart swirl brunch.

Blommor från WOC, Kort&Godt.

Först har jag sprayat med lite glimmermist.
Sedan målat med vit strukturfärg,
tillsist har jag dekorerat med stickles.

Mera blommor och en vacker text från Magnolia.
"with all my love"

Insidan av handtaget ett guld hjärta, och Magnolias Doo Hickey´s cutting die
"vintage key".


Tagen är en av dom nya Doo Hickey´s cutting die från
"sweet christmas collection 2011".
Min personliga stämpel.

Det var min inspirations korg till veckans utmaning hos TOMIC.

"Take care of you"
with love Camilla.

8 kommentarer:

Sandra sa...

what a very nice bag camilla
gr sandra

Home sweet home sa...

Nydelig korg du har gjort, flott pyntet.
Lekker er den med det flotte stemplet som er fargelagt så fint.
Ha en fin kveld.:)

Anonym sa...

What a darling basket this is Camilla! Very pretty and sweet! Tilda looks lovely here and beautifully colored. hugs, Angela

Louise sa...

Hej Camilla!
Auw, vilken underbar korg! Så romantisk och passar både till jul och för en liten nyårsgåva :) Underbar mjuk färgläggning och en massa fantastiska detaljer. Älskar "baksidan" lika mycket som framsidan ;)
Älskar att det är riktig korgkänsla också :)
Kram

Peninia / Gosia sa...

A great job.I really like:)
lovely blog!

hugs-Peninia *

mylkrafts sa...

Really admire your beautiful creations

Camilla sa...

SÅ UTROLIG VAKKER KORG CAMILLA!!!:)
Du er bare best, søtere kan det ikke bli;)

Stor klem, Camilla

Riet sa...

So gorgeous bag Camilla.

Hugs Riet.xx