måndag 13 augusti 2012

Turning Leaves Collection 2012.


Hejsan!

Måndag morgon och helgen har rusat iväg.
Tiden går så otroligt fort när man är ledig.
Nu är OS slut, och det känns som sommaren går mot sitt slut också.
Kräftfisket är i fullgång här i sjön, och alla bevakar sina positioner.

Hösten kryper närmare och det blir säkert mera pyssel  om kvällarna.
Först ut i min lilla samling av den här underbara 
" Turning Leaves collectionen 2012" som Magnolia släppt är:
* Tilda with carrots.
Är hon inte söt??
Jag har gjort ett påskort med henne i höstfärger.
* * *

Påskortet är i st: 12,5 x 20,5
Motivet är målat med Distress ink  och Distress Makers från Ranger.
Jag har målat  på Akvarellpapper Canson 250 gr,
och när jag målar använder jag en syntet pensel i st 0, 00.
Här har jag använt Bazzill cardstock vanilla 
som kort stomme.
Mönster pappren kommer från Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.


 Tilda with carrots  från " Turning Leaves collection 2012".
Jag har målat henne med följande färger:

Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Tröja: Viktoria velvet , Pumic stone.
Byxor: Weathered wood, Black soot.
Stövlar: Walnut stain, Pumic stone.

Distress Makers:
Antique linnen, Old paper. Pumice stone, Weathered wood, Walnut stain.

 Den vita kakservetten finns med och likaså en bit brun wellpapp:)
Brun natursnöre och lite osteklut.
Jag har även målat med lite vit dekorations färg på.
Ett metallhörnet från WOC som jag målat med vit färg.
Poststämplar och halvpärlor.

 Lager på lager...
Och naturligtvis massor av härliga blommor i brunt och orange.
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.


Magnolias vackra die "Tilda ticket"
Pyntbär från Magnolia.
* * *
Påskortet finns som inspirations kort hos Magnolia i Borås.

"with love from me"
Camilla.


9 kommentarer:

Maria Therese sa...

Nydelig ♥ Camilla!!

Frippan - Pyssel och Sånt sa...

Vackert!

sjeroks sa...

ååå, så forelska jeg er i kortene dine. DEt ene enda finere enn det forige.
Du er en skikkelig motivator og inspirasjon:D
Takk for at du dele

klem fra siri

Karita sa...

Stunning Camilla - absolutely stunning :)

Hugs,
Karita

Riet sa...

So beautiful Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.xx

Paperaddict sa...

Herlig kort i annerledes farger til å være deg :-), men elsker det! Takk for at du er en inspirasjonskilde!

Lisa sa...

Jo, hon är så söt så ;o)
Jättefint kort!

Alberto sa...

Hello Camilla! ❤

well, this is wonderful! i just love the papers which match perfect with this adorable tilda! the colors and the detaisl are superb! love also the coloring so very much!❤

hugs❤
Alby

Momente auf`s Papier gebracht sa...

very beautiful, greetings from germany sonne