måndag 27 augusti 2012

DT-Tilda with Daisy&Mushrooms.


Hejsan!

Idag har vi haft klarblå himmel och sol.
Härligt med en ledig dag.
Fast det känns ändå att hösten är på väg,
det är kallt på morgonen.
Nova har varit ute  och man ser hur skönt hon tycker det är att sola sig:)

Dagens kort har varit färdigt mycket länge nu.
Och det är ett kort i blått;)
* Tilda with daisy & mushrooms.
Riktigt söt är hon allt.


 Kortet st är 15 x 15cm.
Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Jag har använt Bazzill cardstock i färgen Vanilla och Beige.
Mönster pappren kommer från Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.

 Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning: Weathered wood, Black soot
Skor: Walnut stain, Pumic stone.
Krona och Stjärna: Old paper, Pumic stone.
Distress Makers:
Antique linnen, Pumice stone, Weathered wood, Old paper, Walnut stain.

 Längst upp har jag använt Tim Holts vackra borderstans.
Har stansat ut den först i Magnolias papper ,målat med vit strukturfärg.
För att till slut stämpla ett motiv på det.
Övriga dekorationer är:
Kakservett, Osteklut, wellpapp, 
halvpärlor och Oranga pyntbär.

 Underbara blommor och knoppar som kommer från WOC.  
St på rosorna och Körsbärs blomman är 25 mm, 20 mm och 15 mm,
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles

Förövrigt så är kortet dekorerat med vit strukturfärg och stickles.

Kortet finns som inspirations kort hos Magnolia i Borås.

"with love from me"
Camilla.

5 kommentarer:

Maria Therese sa...

Nydelig lekkert kort ♥♥

Elizabeth sa...

Så nydelig, Camilla! Så delikat og vakkert. Jeg liker godt lag- på - lag stilen din og hvordan du har stemplet på sommerfuglene! Ha en fin dag! klem, Elizabeth

Exclusively by Mel sa...

I hope your ok lovely xx Oh no we don't want the summer to go :((
I hate the dark evenings and the cold.
But your card is so beautiful!! full of gorgeous things to cheer me up xxx
Love, Mel. xxx

Camilla sa...

Grattis til dagens søteste kort Camilla! <3 Vakkert i dine blåfarger, og Tilda er så fint fargelagt. Kjempefint med sommerfuglene også:)
Ha en fin kveld!

Klemmer fra Camilla

Lillemor sa...

Åh...ett nytt kort från min favorit!!! Underbart fint i softa vackra toner!!! Så fint det blev med din nya die! Visst är den bra!?
KRAM Lillemor