torsdag 15 november 2012

A Christmas Story Collection 2012.

Hejsan!

Idag tänkte jag visa mitt första försök att måla med Distress Marker och på ett nytt papper.
Papprets namn är The Langton, och pappret är varmpressat.
Det skiljer sig rätt mycket från det pappret som jag brukar använda
Canson 250 gr.

Det var svårt tycker jag. 
Och jag behöver nog öva många gånger innan jag blir helt nöjd själv :)

Jag tänkte vara med i  utmaningen hos: 
* * *
Så här blev det:

Tilda with little Rudolf.

 Kortets st är 15 x 15 cm.
Motivet är målat med Distress Marker  från Ranger.
Jag har målat  på The Langton paper  300 gr,
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.
Här har jag använt Bazzill cardstock Kraft och Vanilla 
som kort stomme.
Mönster pappren kommer från Pion Design.
"Silent night"

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.

  Tilda  with little Rudolf från "A Christmas Story Collection 2012".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress Marker :
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper och Walnut stain.
Klänning: Weathered wood och Pamice stone.
Rudolf. Walnut stain, Pumice stone och Vintage photo.

 Övriga dekorationer på kortet är: 
Poststämplar, kakservett och halvpärlor och natursnöre.
Osteklut, wellpapp och metallhörne
 som jag målat med vit strukturfärg.
En liten paperbag för en liten hälsning.

 Den stora vackra snöflingan är 
Magnolias senaste dies "Cosy Big Snowflake"
Jag har också använt: "Old swdish lace"

 Underbara blommor och pyntbär,
 som kommer från WOC och Hjerteboden.
St på rosorna är 25 mm, 20 mm,
St på knopparna är 6 mm.

 Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Vist är motivet sött???
Skulle vilja ha motivet som mini....hoppas att det kommer.

"with love from me"
Camilla.

11 kommentarer:

Christina C. sa...

WOW......this is a phenomenal work of art!!!! Absolutely exquisite....superb coloring and luscious details!

Lillemor sa...

Åh vad roligt att se hur det blev på det nya pappret camilla! Det är lite svårt ibörjan men sen kommer du att ääälska det jag lovar!
Tycker färgerna framträder mer på det här kortet, verkligen fint!!!
Ha det gott.
KRAM Lillemor

Fleur sa...

WOW this is beautiful, your colouring is awesome. Love all the subtle details
HUGZ Fleur xXx

Riet sa...

What a beautiful card.

Hugs Riet.xx

Isabelle Linnér sa...

Underbart vackert kort och många fina detaljer:)
Kram Isabelle

Hilde sa...

Dette var vakkert Camilla!!
god helg!

Anonym sa...

just lovely...your coloring is wonderful, i too use the markers i just love them so much easier than the refills just lovely...

Åsa/asamia sa...

Å vilket underbart fint kort!!!

Leila sa...

Jag blir alltid så glad över att se dina kort. Helt fantastiskt kort. Gillar färger och Tilda är ju sååå söt.

Elin sa...

Nydelig kort Camilla, og dette er absolutt ikke dårlig til første forsøk å være! Fantastisk oppsett og lekkre detaljer, liker spesiellt godt din bruk av strukturfarge/stickles.

Takk for at du deltar på LLC's Jule challenge ;)

Unknown sa...

Hej Camilla,
Alldeles fantastiskt ljuvligt underbart kort; du ar saaaaaa duktig! Grattis - du ar en av LLC's favoriter och pa bloggen finns en liten knapp for dig att hamta upp!

Kram,
Sandy