torsdag 8 november 2012

Till Sandra.


Hejsan!

Idag tänkte jag visa en tag som jag gjorde till min dotter Sandra
 som fyllde 20 år i går.

 Tagen är: 8 cm x 15,5 cm.
Jag har stansat ut den på Cardstock i Kraft.
Jag har även använt vanilla cardstock.
Mönsterpapper kommer från Pion Design.
Jag har chalkat med Distress ink i Walnut stain.

Kanterna är sydda med symaskin.
Den ovala cirkeln är utstansad med Spellbinders.

Motivet är målat med Distress ink.
 på akvarellpapper som heter Canson 250 gr.
Jag målar med en syntetpensel i st: 000.

Motivet heter:
Sitting Tilda with Teddy bear från "sweet christmas collectionen 2011"

Distress ink:


Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Old paper och Fryed Burlap.
Klänning och strumpa:  Weathered wood, Black soot.
Nalle: Walnut stone och Pamice stone.


Jag har även använt lite wellpapp. 
Som jag först chalkar och sedan målar med lite vit strukturfärg.
Osteklut och det vackra metallhörnet som jag även målat lite på.
Poststämplar och halvpärlor är andra dekorationer som finns med.
Små bokstäver från Making memoris.

 Blommor och pyntbär....i  loooove it ;)

 Spets, Presentsnöre och floss.
Ett litet silverhjärta.

 * * *

"with love from me"
Camilla.


2 kommentarer:

Riet sa...

So wonderful Camilla.

Hugs Riet.xx

Jenny sa...

Just such a pretty creation :) Jenny x