söndag 1 december 2013

MDUC # 225 "Tanja`s Circles - No Corners Allowed"


Hejsan!
Lördag och MDUC dags :)
Temat denna veckan är - CIRCLES- 
No Corners allowed!!!
Och som inspirations kort gjorde jag en liten julgranskula.
Jag har använt mig av mina Spellbinders för att göra cirkeln.
Låt er även inspireras av mina DT-vänner
MDUC s Design team.
* * *
Jag använde mig av Magnolias nya julmotiv ur den nya collectionen
"Winter wonderland collection 2013"
* * *
"Gozy Christmas Tilda"
Jag har målat med Distress ink på Langton papper.
När jag målar mina Magnolia motiv så
använder jag en syntetpensel i st 000.
Motivet har jag stämplat med Archival Ink Jet Black.
 Jag har stansat ut den runda cirkeln med Spellbinders.
Jag har använt Bazzill cardstock  Windy.
Mönsterpapper från Magnolia.
"Winter Wonderland, North pole"
Jag har chalkat alla kanter med Distress "walnut stain"
Kanten runt motivet är sytt med symaskin.
Gozy Christmas Tilda från "Winter wonderland collection 2013"
Jag har målat henne med följande färger:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain. 
Jumper och Byxor: Weatered wood, Pumice stone och Aged mahogany.
Äpple: Peeled paint, Walnut stain och Aged mahogany.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks
 Jag har använt några av Magnolias dies ♥
* Slender Firs.
* Lovely fence.
* So Wrapped Lovely.
  Runt Tilda och på Magnolias "Slender Firs" har jag har använt Frantage.
Färgerna som jag har på detta kortet är:
* shabby white.
* chunky white.
 Ett litet bark hjärta från LLC.
På Magnolias staket dies, och runt motivet har jag stämplat med en 
poststämpel från Kort & Godt.
 Blommor och pyntbär från Magnolia, LLC ,WOC.
Under blommorna har jag lagt lite "sissel"
 Poststämpeln är en text stämpel från Magnolia.
Jag har även en kanelstång som dekoration.
Tack för att du besöker min blogg 
"with love from me"
Camilla. 

3 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Alltid lika roligt att kika in hos dig. Dina kort är så fina, som små tavlor. Tack för kiken idag.

Durvina sa...

This one is really stunning!!
Love it!

hugs, Durvina

Camilla sa...

Så vakkert Camilla!! Og jeg er så heldig å få studere det virkelig godt her hjemme;) Flott bruk av frantage, og du har pynetet det helt magisk! Tusen takk for en nyyydelig tag!
Klemmer fra Camilla