lördag 7 december 2013

MDUC # 226 "Anything Goes"


Hejsan!

Lördag och det är dags för årets sista utmaning hos MDUC.
Nu tar vi julledigt och återkommer den 12 Januari 2014.
Vi tackar samtidigt för det gångna året.
Tänk vad mycket vackra bidrag som ni visat upp för oss.
Vi hoppas att ni vill vara med oss även år 2014.
Låt er även inspireras av mina DT-vänner
i MDUC s Design team.
* * *
Mitt inspirations kort den här veckan är ett
beställningskort.
Hoppas att mottagaren blir glad för sitt kort.
Och jag har använt denna lilla söta Magnolia Tilda.
Hon är en mina favoriter, och ett av mina minnen från London.
"New Year Sakura Tilda"
* * *
Jag tänkte prova lyckan att delta i utmaningen med mitt kort hos:

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
"Vintage Spring Basics 3 rd of May"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
New Year Sakura Tilda från "Winter wonderland collection 2013"
Jag har målat henne med följande färger:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Jumper och Byxor: Weatered wood, Pumice stone, Aged mahogany.
Blommor och blad: Peeled paint, Blac soot och Aged mahogany.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks
Runt Tilda har jag stämplat med poststämplar från Kort&godt.
Övriga dekorationer på kortet är:
Halvpärlor, Kakservett, spets. vit gasbinda, wellpapp.
Metallhörnet är vitt.
Jag har använt några av Magnolias dies ♥
 * Leaf.
* Lovely fence.
* Paris night.
Och den ovala diesen från spellbinders.
Och till kortet har jag använt en dies från Go Kreate.
Rosor st 20 mm, knoppar st 4 mm och pyntbär från Magnolia och WOC.
Under blommorna har jag lagt lite "sissel"
Jag har målat på blommorna med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
* * *
Under motivet har jag lagt wellpapp 
som jag först chalkat med walnut stain.
Sedan målar jag med vit strukturfärg, 
chalkar åter med weathered wood.
Lager på lager blir så effektfullt, och vackert.
"Små tänkvärda ord"
från Stempelglede.
Jag har stämplat på cardstock och stansat ut med en die från Magnolia.
* Tilda Ticket.
Tack för att du besöker min blogg! 

"with love from me"
Camilla. 


8 kommentarer:

Chris sa...

So beautiful Camilla! Have a lovely weekend! N hugs, Chris x

Barbara GR sa...

WOW Camilla!!! This is absolutely stunning!!! Love every single detail on your card!!!
Hugs, Barbara GR

Randi Th. sa...

Så vakkert Camilla. Liker pyntingen din med alle detaljene og den flotte fargeleggingen. Det er så lenge siden jeg har fargelagt, men kjenner jeg blir skikkelig inspirert av å titte i bloggen din. (Alt for sjelden jeg legger igjen kommentarer.... :( ).

Ha en fin dag!
Klem

Dena sa...

Darling, darling, darling!! I love it!!!!
Hugs, Dena

Durvina sa...

Absolutly beautyfull!!
I love it!

hugs, Durvina

Pysselfröken sa...

Fantastiskt vackert kort! Så välgjort och detaljerat.
God jul!
Kram Frida

Cino sa...

Så utrolig lekkert kort! Elsker de sarte fargene, og de små detaljene som utgjør så mye. Flott fargelagt, og nydelig design.

Ønsker deg en fortsatt fin jul!

Hilsen fra Veronica

Unknown sa...

Hej Camilla,
Hoppas du haft en god jul! Så vackert och detaljerat kort; alltid lika roligt och inspirerande att ta sig en närmare titt på dina alster när tiden tillåter. Tack för att du länkade upp till LLC:s sista utmaning för det här året. Önskar dig och dina ett riktigt Gott Nytt År.
Kram, Sandy
Owner & Operator @ Live & Love Crafts