lördag 1 februari 2014

DT-Magnolia, Lost and Found Collection 2014 and CHA


Hejsan!
Välkomna till mig en liten stund.
Dagens kort är ett  inspirationskort till Magnolia.
I Januari var Magnolia på CHA mässan i USA.
Och kanske var det några som såg mitt kort där.
* * *
Jag har använt  en av Magnolias fina stämpel ur 
Lost and Found Collection 2014 ♥
"Tilda Hidding Rose Bouquet"

 Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
"Vintage Summer  Basics- 1908"
* * *
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders
 Tilda Hidding Rose Bouquet  från "Lost and Found collection 2014"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning och skor: Viktoria Velvet, Pumice Stone och Milled Lavender.
Blomma: Black Soot, fired Brick and Peeled Paint.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 000
 Wellpappen  är något som jag använder ofta till mina kort.
Det bygger upp kortet lite, så det inte blir så platt.
Jag har jag målat först med vit strukturfärg.
Sedan har jag chalkat det med Weathered wood.
 Jag har använt  Magnolias DooHickey´s die
* Lovely fence ♥
Övriga dekorationer till kortet är:
Halvpärlor, kakservett, bokpapper,spets och fjäder.
 Blommor från WOC och I am Roses, pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på
 och dekorerat med stickles "stardust". 
På Tildas blommor har jag lagt lite Crackle accents -clear.
 Under blommorna har jag lagt en vit fjäder. 
Och en vit spets.
Tack för att du besöker min blogg.

"with love from me"
Camilla. 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt fint, jag gillar dina milda färgtoner.
Och denna lilla Tilda är en stor favorit hos mig också, mvh Pernilla L

Patty O'Malley sa...

Your card is so beautiful, Camilla! Tilda looks so sweet! Love the texture you created with the corrugated cardboard and embellishments.

Anonym sa...

Dina kort är så otroligt vackra! Riktiga konstverk.