tisdag 4 februari 2014

DT-Magnolia, Lost and Found collection 2014 and CHA


Hejsan!
Då är jag tillbaka med mitt andra inspirations kort åt Magnolia.
Även detta kortet hade jag gjort speciellt till CHA mässan i USA.
* * *
Jag har använt  ännu en av Magnolias fina stämplar ur 
Lost and Found Collection 2014 ♥
"Write A Message Tilda"

 Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
"Vintage Spring Basics- 5th of March"
* * *
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders.
   Write A Message Tilda från "Lost and Found collection 2014"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning och skor: Weathered wood, Pumice stone och Balack soot.
Tavla: Pumice Stone.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 000.
 Jag har använt  Magnolias DooHickey´s die
* Lovely fence.
* View master.
* Tildas tag.
* So wrapped heart.
Övriga dekorationer till kortet är:
Halvpärlor, kakservett, spets och natursnöre, ostduk.
 Wellpappen  är något som jag använder ofta till mina kort.
Det bygger upp kortet lite, så det inte blir så platt.
Jag har jag målat först med vit strukturfärg på wellpappen.
Sedan har jag chalkat det med Weathered wood.
 På Tildas tag har jag stämplat "You are so special" och runt Tilda 
Love background
från "You are so special collection 2011"
På staketet har jag använt en stämpel från Kort&Godt.
 Blommor från Kort&Godt och I am Roses.
Dekorerat med stickles "stardust".
Jag har även lagt lite "sissel" under blommorna. 
Små "mimi" bokstäver som jag fäst på Tildas tavla.
Visst är hon söt?? ...lilla Write A Message Tilda" 
Tack för att du besöker min blogg.

"with love from me"
Camilla. 

6 kommentarer:

Pona sa...

This card is gorgeous. Soft colors and Tilda is so sweet.
Pona

Unknown sa...

Super gulligt kort.
kram

Patty O'Malley sa...

This is so pretty! I love everything about it!

Dena sa...

Such a DARLING card Camilla! Your coloring is so beautiful and all your details perfect!!!
Hugs, Dena

Lisa Andersson sa...

Hej Camilla,
Jättefint! Tycker om de milda färgerna.
Kram Lisa

Camilla sa...

Nydelig kort igjen Camilla! Og du tar så flotte bilder av detaljene dine. Jeg har fargelagt henne nå, og et kort er under arbeid;)
Gode klemmer fra Camilla