lördag 24 januari 2015

DT Magnolia - Lovely Duo Collection 2015 "Stop in the name of Love Tilda" ♥


Hejsan!

Idag har jag ett nytt DT-Kort till Magnolia att visa för er.
Jag har äntligen kunnat sitta och måla och gjort ett kort.
Har haft en värkande rygg sedan lucia.
Nu är det bättre igen, och det är skönt.
* * *
Jag har använt Magnolias senaste Collection 
av både stämplar och Dies.

"Lovely Duo collection 2015"
"Doo Hickeys-Early Bird"
* * *
Med detta kort tänkte jag pröva lyckan i följande utmaningar:

 Jag har använt Bazzill cardstock,
och mönsterpapper från Maja Design.
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortbas har jag en die från Go Kreate.
 Stop In The Name Of Love Tilda från "Lovely Duo Collection 2015".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning: Victorian velvet, Pumice Stone och Millid Lavender.
* * *
Motivet är stämplat med "Versafine - Onyx Black.

Motivet är målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
 Jag har använt dies från DooHickey clubb"Early Bird"
Så många fina dies även i detta klubbpaketet.
 Korthållaren har jag köpt i Magnolias butik som finns i Borås.
 Runt Tilda har jag har stämplat med en poststämpel från Kort & Godt .
Under motivet har jag lagt wellpapp,
 som jag först chalkat med Walnut stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weatered wood.
* * *
Under det har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Jag har målat med vit dekorationsfärg på cheese cloth, 
det ger en gipsliknande effekt.
* * *
Jag har dekorerat med stickels "stardust" lite här och där.
 Vackra rosor  och pärlringar i olika st från WOC . 
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Stjärnor i bark, halvpärlor är några dekorationer på kortet.
Ett vackert metallhörne som jag målat vitt,
allt för att få ett "shabby chick" intryck.
 Här är Magnolias vackra DooHickey Die 
* Tilda Ticket.
Och texten som följer med stämpelmotivet.
Tack för att ni tar er tid,
 att titta in hos mig och lämna en liten kommentar.

"with love from me"
Camilla.

3 kommentarer:

Barbara GR sa...

WOOOOWWWW Camilla.... it's absolutely gorgeous! I love soft colours you used. Tilda is fabulous!!!!
Big hugs, Barbara GR

Patty O'Malley sa...

Beautiful card!

Karen sa...

Your card is absolutely stunning! The colors and details are just beautiful. Thanks for joining us at Midweek Magnolias.

Hugs,
Karen