fredag 9 januari 2015

Mina 10 i Topp år 2014



Hejsan!
Då var det dags för den årliga 10 i topp listan.
Åren går så otroligt fort.
Och vips så är det dags att summera sitt lilla "kort år"
Innan jag börjar att visa min lista så vill jag tacka,
för att ni tittat in till mig och lämnat så fina kommentarer.
Ni är så goa och snälla  och utan er så vore det ganska tomt.
Det är ju trots allt mycket jobb som läggs ner av oss som 
håller på med denna hobby.
* * *
Först ska motivet målas.
Och det ska väljas färger, mönsterpapper,
dekorationer m.m.
Chalka och sy runt alla kanter, montera ihop kortet.
Stansa ut alla dies och chalka dom som man ska ha på kortet.
Montera alla dekorationer, dekorera dekorationerna.
Så ska kortet fotas.
Av ett kort kanske man tar mera än 20 kort innan det blir bra.
Så ska man ladda upp och redigera korten.
Lägga upp det på bloggen, skriva lite under varje kort.
Så visst är det roligt att få kommentarer av det man gör.

Så tack till er alla!

* * *
Tack till Magnolia för alla fina stunder.
Barbro,Pauline, Åsa och John för ert förtroende att jag får vara med i DT teamet.
Tack för alla vackra stämplar och material som ni förgyller våran hobby med.
Det fantastiska samarbetet med Magnolias Design Team och Magnolia Ink 
och Magnolia DooHickey .
Detta gör att jag är mycket stolt och lycklig lottad som får arbeta 
tillsammans med er alla på Magnolia och i Design Teamet.
* * *
Magnoliadagen som var i Oktober.
Det är också ett fint minne som var under året.
I år var det Camilla S, Lillemor och jag som var där av Design teamet.
Det är ett tillfälle för oss DT i Magnolia att få ses.
* * *
Och när jag ändå håller på så ska jag passa på att avslöja min favorit collection från 2014.
Det blev så klart: 
"Animals of the year collection 2014".
* * *
Nu är det dags att återge er min 10 i topp lista för år 2014.
Det har inte varit lätt att välja ut 10 kort.

Ni kan trycka på länken för att kunna läsa mera om korten.

(1)
"Animals of the Year collection 2014".
(2)
"Waiting For Christmas Collection 
(3)
"Devine Tilda"
"Waiting For Christmas Collection 2014".
(4)  
*Tilda With Cross Necklace 
"Special Moments collection 2013"
(5) 
"Little Easter Collection 2013"
 
(6)
*Tilda with Spitz Pocket
"Special Moments collection 2013"
 (7) 
*Tilda with Spitz Pocket"
 "Special Moments collection 2013".
(8) 
 *Write A Message Tilda 
"Lost and Found collection 2014"
(9) 
*Sneaky Tilda 
"Animals Of The Year Collection 2014".
(10) 
*Summer Strawberry Tilda 
"Animals Of The Year Collection 2014"

Så här sammanfattar jag mitt kort år 2014.
Kan se att även i år så blev det mycket kort i Blått,
med inslag av Rosa,Gult och lite Lila.
Wellpapp, dekorations färg, frantage, spets och sissel.
och mycket halvpärlor, massa stickles var det också.
Massor av blommor i olika storlekar.
Spellbinders, Go Kreate och DooHickey dies.
Och motiven kommer som alltid från Magnolia ♥
* * *
 "I have a few wishes for you,
first of all, good health...mixed together with
peace of mind...topped off with happiness,
and surrounded with love...
to you and your family, from me"

"A Happy New Year 2015 to you,
with love from me"
* * *
"My princess Nova"
♥ ♥ ♥


2 kommentarer:

Lisa Andersson sa...

Hej Camilla,
Vilken fantastisk 10-i-top-lista du har!
Alla är underbara.
Kram Lisa

Patty O'Malley sa...

Beautiful group of cards, Camilla! It must truly be a delight to see them in person. All the best to you in 2015!