fredag 23 december 2016

Me and My Snowman - Aspen Collection 2016


Hejsan!
Merry Christmas and  Happy new Year!
Dessa två veckor har vi varit utan internet, 
 det kommer och går som det vill.
Så hoppas nu på att det fungerar att ladda upp ett inlägg.
* * *
Nu är det bara en  dag kvar innan det är Julafton.
Och det ser ut som det kommer att bli ännu en grön jul.
Snön lyser med sin frånvaro :(
* * *
Dagens kort är ett Julkort som jag snart hoppas landar i en brevlåda. 
Jag har använt mig av ett motiv,
från den senaste kollektionen från Magnolia.

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock som kortstomme.
Mönsterpapper från Maja Design:
 "I wish - we will have a christmas tree (bs)"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
Me and My Snowman från: "Aspen Holidays Collection 2016"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Kläder:Bundled sage, Frayed Burlap,Weatered wood.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine" - Onyx Black.
Och målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000. 
Den lilla poststämpeln kommer från Magnolias 
Vintagebox volym 3 "Air mail"
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Spets och metallhörnet som jag målat med vit dekorationsfärg.
Blommorna kommer från WOC.
Snöstjärnan är en die från Magnolia. (Vintagebox vol 1)
Detaljbild på blommorna, 
under har jag lagt "sissel" som jag tycker blir dekorativt.
Ett liten barkstjärna i hörnet.
Övriga dekorationer på kortet är:
Spets, halvpärlor, stickles, vitdekorationsfärg, frantage, 
 crackleaccent.
 Visst är hon söt ?
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
och heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer från Magnolia:
* Vintagebox volym 1 "
* Vintagebox volym 3 "Air mail"
* Aspen Holidays collection 2016.
Tack för att du tittar in till mig.
Önskar er en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År

"with love from me"
Camilla. 

1 kommentar:

Patty O'Malley sa...

Beautiful card! Merry Christmas!