torsdag 26 januari 2017

Cupid Angel Tilda - Touch Of Love Stamps Collection 2016 "Maja Design Mood board"


Hejsan!

Här kommer mitt första utmanings kort för i år.
Med bara några timmar kvar att delta så är kortet färdigt,
fotat och upplagt på bloggen.
Ibland blir det lite bråttom med allt.
Dagens kort har jag inspirerats av Maja Design vackra 
MOOD BOARD för Januari månad.
Med detta kort prövar jag lyckan i Maja Design Mood board utmaning

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
"Vintage Romance - Walk with me"
"Vintage Romance - Passion"
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders.
* * *
MOOD BOARD för Januari 2017

* * *
"Cupid Angel Tilda "

Cupid Angel Tilda   från "Touch of Love collection 2016"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning och skor: Viktoria Velvet, Milled Lavender Weatered wood.
Hjärta: Fired Brick, Aged Mahogany.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx black"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 000,00,0
Runt Tilda har jag stämplat med en stämpel från Kort&Godt.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Runt Tilda har jag fäst ett pärlband.
Blommorna kommer från WOC. Och pyntbären från Magnolia.
Övriga dekorationer på mitt kort är:
Spets, pärlband, halvpärlor.
Den fina fjäder diesen kommet från Magnolia.
Tildas vingar har jag dekorerat med crushed velvet "lily white flock"
(det ger en sammets yta)
Hennes hjärtan är dekorerade med Crackle accents. 
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel"
Dekorerar dom med vit dekorationsfärg och styckes "stardust"
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
och heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer från Stempelglede

Tack... för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla.