söndag 8 januari 2017

Tilda with Little Snowy - A Lovely Christmas Collection 2015


Hejsan!
Idag tänkte jag visa ett julkort som blev till för 1 år sedan.
Det passar ju bra så här i vintertider :)
Motivet är från Magnolia och släpptes år 2015.
Detta motiv som så många andra är en av mina favoriter ;)
* * *
Eftersom kortet inte har visats tidigare på bloggen så 
tänkte jag prova lyckan i följande utmaning:

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock som kortstomme.
Mönsterpapper från Pion Design:
 "Glistening Season-Angels in a row (bs)"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
Tilda with Little Snowy från: "A Lovely Christmas Collection 2015"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Kläder:Weatered wood, Black soot
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine" - Onyx Black.

Och målat på Langton papper med en syntetpensel i st 0,00,000. 
Den lilla poststämpeln kommer från Stempelglede.
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Spets och snöstjärna som jag målat med vit dekorationsfärg, och
en liten "bling" på
Blommorna kommer från WOC.
Snöstjärnan är en die från Magnolia.
 Blommor är väl underbart...
Antingen det är vår, sommar, höst eller vinterkort. 
Detaljbild på blommorna, 
under har jag lagt "sissel" som jag tycker blir dekorativt.
Övriga dekorationer på kortet är:
Spets, halvpärlor, stickles, vitdekorationsfärg, 
 crackleaccent.
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
och heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer från Magnolia och Stempelglede
Tack för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla. 



5 kommentarer:

Patty O'Malley sa...

I love this beautiful card and the stamped image!

RenateKreativ sa...

Love it this card, the little Snowman is lovely!
Hugs Renate

Tina Makuc sa...

There are no words to describe how much I love your card Camilla!
Everything is just perfect!!! As always..
Thanks for playing along in our January Craft Heaven Shop Challenge..
Hope to see more of your amazingly beautiful projects in the future!
Hugs, Tina (owner and operator at Craft Heaven Shop)
Craft Heaven Shop

Irene Mendes sa...

OMG Camilla, This card is AMAZING, You know I love your work right, but you are my inspirations as a crafter. THIS IS Perfect. Thank you for sharing with us at the Craft Heaven Shop, good luck and I hope you will join us again. Hugs, DT Irene Mendes

Unknown sa...

Very cute and lovely card