onsdag 5 mars 2008

Nytt DT - Kort..."Bonjour France"

Hejsan!

Ännu en härlig "vårdag"
Vilket underbart väder...Solen skiner och fåglarna kvittrar.
Fast lite lite kallt i luften är det..
Men man får vara glad att solen skiner.
Vågar man tro att våren är på gång?
Hoppas, hoppas.....

Idag är jag ledig och vill göra såå mycket.
Pyssla och träna Nova, och måste röja här hemma lite..
När solen skiner nu så ser man allt damm, gisses vad det kommer snabbt.
Nova ligger ute och latar sig i solen, och hon tycker att det är såå gott...

Jag är så sugen på att testa att måla med Akvareller.
Jag var i en konstnärs butik här i Borås och det fanns mycket att välja på, och många färger.
Hmm..ska jag pröva kuber eller Tuber?
Det får bli det första.

Fick först frågan om jag målar i dag?
- Jaa...svarade jag med Distresser..
Han var som ett frågetecken...
- VAD ÄR DET?
När jag väl fått förklarat vad det var så kom nästa fråga:
- Är det tavlor du målar?
- Nej...Stämpelmotiv...
- Vad är det?
oj oj oj.....Vilken frågvis man....Så då fick jag förklara även detta..
Tror ni han var som ett ?...

Han trodde nog inte att man är riktig..Dessutom göra kort..Riva i papper..
Men jag fick handlat en pensel av han..
Jag var såå full i skratt när jag gick ut därifrån..
Och han verkade en aning förvirrad över mitt förklarande om både Distresser och stämplar..skratt..

Jag tänkte visa er mitt senaste DT - Kort som jag har gjort.
Magnolia och Tilda ska ju snart resa till Frankrike på mässa så här kommer ett Franskt inspirerat kort...

Ni som var på Magnolias party i Lördags fick ju se det...
Och nu är det eran tur..



Matrial:
Cardstock: Blå, Vit och Röd.
Mönstrat papper: Från Daisy D´s.
Tilda är målat med Distresser på Akvarellpapper.
Blommor: Från Prima.
Brads.
Band:Vinrött och Blått Organsa.
Vit spets.
Texten är utskrivet på datan.Chalk: Chestnut Roan.
Journaling notebook: Från Prima.
Blå blingsten.

Matrialet kommer från Magnolia.

"You make my day"
Kram Camilla

10 kommentarer:

Kortmanitove sa...

Så mye flotte kort og malingsarbeid du har å vise frem!!
Takk for at du deler..
Tove

Anonym sa...

Bonjour bästa vännen

Vad fint kort. Franska färgerna minsann ...
Kan se karln framför mig, där stackarn står och inte förstår ett skvatt ... skratt ..
*kram*
Leila

Anna sa...

Hej vännen!
Har äntligen hittat hit, TACK för kommentarerna i min blogg :o)

Sååå fina kort du gör!!! Du ska testa att måla med Pro Marker! Det är superroligt att måla med dessa pennor, mycket roligare än både akvarell & distresser, tro mej!!!

Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan vännen!! Nu har jag varit en väldigt dålig människa som inte tittat in här på ett par dagar *skäms*
Ditt "franska" kort känner jag mycket väl igen!! =D
SUperfint!!! Men det är faktiskt en gnutta finare i verkligheten!! *blink*
Jag har redan sagt det, men säger det igen! Jättekul å träffa dej vännen!! HOppas verkligen det blir snart igen! =D
TA hand om dej!! MÅnga kramar Petra

Unknown sa...

Heisann!!
Wow...for en blogg du har! Har vært innom her førut, men her har det kommet masse flott siden sist!
Har kost meg lenge med å crolle meg nedover siden din!
Herlighet så flink du er! Nydelgie farge-kombinasjoner og lerke detaljer! Og så herlig fargelagt også!!

Tusen takk for besøk i bloggen min! De Simon and Lola Stemplene er fra Sugar Nellie, og jeg har bestilte dem fra England; Her er adressen til web-butikken:
http://www.funkykits.co.uk

Jeg fargelegger med pro markers og prisma color blyanter...Har kjøpt inn de fleste distress fagene, men får det bare ikke til...får vel trene mer kanskje... men foreløpig så holder jeg meg til promarkers og MCP!

Ha en flott dag!

Klem,
Jorunn

Anonym sa...

Tycker du har lyckats alldeles förträffligt bra med detta kortet. Kan inte bätter bli.
Kram o ha bra

Anonym sa...

Åh, så duktig du är :).. jag fick ditt mail som jag ska svara på också.. förlåt för att jag är sen av mig..

Jag kommer sakna att vara DT åt Magnolia massor, men just nu var jag tvungen att prioritera annat i livet. Hoppas jag kan söka igen så snart som möjligt :)

Varma kramar
Ulrica

Anonym sa...

Hej käraste!
Åh, jag tänker på att vi äntligen träffades och hur kul det var. Hoppas verkligen att det snart blir en pysseldag tillsammans.

Ditt fina franska kort har jag sett. Tycker att det är så himlans fint. Jag hör nästan fransk musik när jag tittar på det. :o) Såg förresten Eiffeltornet på nån stämpel, det hade passat bra.

Vet du.. jag har haft akvarellfärger liggande. Oanvända. Helknäppt. Nu har jag målat och det är KUL. Kompletterade med några färger idag. Och på Westers träffade jag Petra. Jätteroligt.

Ha det gott.
Stor kram från Anita

Donalda sa...

This is just gorgeous !!!!!! My favorite theme is Paris. I so need to get this stamp. I am still waiting on my order but this will have to be my favortie !!!!!!!

Suzanne sa...

This is just so cute!! I love the colours and layout and you colouring is awesome. Sue :o)