torsdag 15 maj 2008

Nytt DT - Kort "My Moments"

Hejsan!

Undrar var solen är? Tycker att det är kallt ute nu.
Vi har runt 16 grader och molnigt.
Inget skönt väder precis, fast får vara glad att det inte regnar :)
Har varit en skön vecka som nu lider mot sitt slut.
Jag har varit ledig och ska nu jobba Fredag, Lördag och Söndag.
Sedan väntar en ny ledig vecka.

Har städat och försökt att komma ikapp här hemma.
Har varit lite pyssel, men inte haft den ron i kroppen att sitta.

I går var elektriken här och kopplade in alla nya lampor,
Oj vad det blev mycket dam i skåpen igen.
Johan hadde glömt att plocka ur skåpen så det var att börja om igen...

Satt vid sjön igår en stund och målade, men det blåste och muggen med vatten ran ut över 3 st färdiga motiv.
Behöver väl inte säga att jag blev arg på mig själv :(
Ja, ja det var bara att börja om...
Men ett kort är nu klart till mässan i Göteborg.
Jag ska bara pynta lite invändigt och på baksidan.
Och behöver ha ett par papper till.
Och i eftermiddag bär det av in till Magnolia igen för att inhandla lite till.


Ska passa på att titta när tåget går med.
Så smidigt när det är på Svenska mässan tåget stannar ju vid Lisseberg och mässan.
Men framsidan är ju klar och den kan jag visa för er.


Allt material är från Magnolia.




Tilda, muren och fjärilen är målade med Distress ink.
Akvarellpapper.

Cardstock: Brunt
Mönstrat papper: K&Company(Det bruna med blommor på)
BoBunny(Gult o Beige med prickar på)

Chalk: Chestnut roan.
Band.
Blommor från prima.
Brads: Skruvar
Blad.
Silverhjärta "Made with love"
Spetspapper och en kaffeservett (undrar om det heter så?)


Tack!
Till Camilla som har gett mig denna utmärkelse.
Åhhh, vad jag blev glad, tack gulliga du.
En stor KRAM till dig.



Motivering:

Camilla (svensk navnesøster, som lager de søteste magnoliakort!)

Jag har många Norska besökare och blogg vänner, till er vill jag säga
GRATTIS! på 17 Maj...

"You make my day"

Kram: Camilla

19 kommentarer:

Kristine sa...

Ååå, Camilla! Dette kortet var kjempeflott!!

Hanne sa...

Hei snille Camilla!

Tusen takk for at du tilbød deg å kjøpe sånne nåler til meg, det var virkelig snilt av deg! Jeg har funnet tak i noen lignende på en blomsterbutikk her, så takk for tipset om å titte innom en sånn type butikk!

Dette kortet var virkelig flott! Så morsomt med hjertet og servietten som stikker litt utenfor selve kortet *noteres*

Jeg skal rope hurra for deg også på 17. mai :)

God klem fra Hanne

Sinikka sa...

Hejsan vännen,
Det låter ju himla skönt att sitta ute och måla. Synd bara att du tappade muggen.
Kortet blev i alla fall himla fint. Giller spetsen du använde.....borde jag ju kunna gära själv.
AVIS.....att du kan gå på mässan.
Grattis med utmärkelsen.......den förtjänar du

Kram Sinikka

Annie sa...

your card is so pretty! love Tilda with the lilac blossom sitting on the wall.

Lia sa...

great card you made with the new tilda stamp

Anonym sa...

Åh, jag verkligen älskar den där muren... Så fin och passar till allt, verkligen. Och så fint du färglagt! En riktig inspirationskälla är vad du är ;o)

Sitter här och väntar på att regnet ska ta slut. Har vräkt ner sen jag vaknade imorse vid 6.30 :o(
Näe, är det regnfritt imorrn bitti, då ska jag nog ta mej en promenad. En lååång promenad. (Håller tummarna nu för noll cm regn)

Ha en bra dag! Så hörs vi

kram

Anonym sa...

Åh, vad fint kort .. suck .. gillar att komma hit och titta, för jag blir alltid på gott humör då.
Synd att vattnet inte var bra för motiven du målat .. :-( .. men det är lätt gjort att göra sådana små misstag som att placera vattenglasen på fel ställe.
Ta det nu lugnt på jobbet
*kramis*
Leila

Anonym sa...

Finfint kort!
Kika in i min blogg, du har fått en utmärkelse ;0)

Sinikka sa...

Är glad att posten sköter sitt jobb.......det gick ju himla fort.
Kram Sinikka :-)

Maya sa...

Nydelig kort du har laget!
Herlige farger og nydelig fargelagt.

Ha en toppers dag!

Klem fra Maya

Anonym sa...

Superfint kort!! ;)
fint dekorerat och målat..
Ha en toppendag!!

Kramar; Sandra <3

Anonym sa...

Hej Vännen,
du överträffar dig själv varje gång, helt underbart ögongodis.
Stor kram till dig

SasSa sa...

Helt ljuvligt kort Camilla!!
Ha en skön ledig vecka och ta inte ut dig för mycket med damerna i skåpen..;-) *fniss*
Kram SasSa

Unknown sa...

oh camillia, your card is really wonderful with so much details. very pretty. i love it.
hugs, bea

Anita Hagen sa...

Åååå dette ar utrolig nydelig. Både blondehjertet, den sirkelen med kaffekopper (kaffekoppunderlaget), teksten og ikke minst det flotte motivet. Du fargelgger virkelig så nydelig *sukk*. Er så gøy å se at man har så forskjellig stil. Din er helt klart en av favorittene mine.

Tusen hjertelig takk, snille gode Camilla, for herlig og koselig mail. Jeg skal svare deg på den så fort jeg kan.

Ta godt vare på deg selv og mens jeg husker det. MASSE LYKKE TIL på onsdagens messe. Skulle ønske jeg kunne vært der og sett din demo.

God klem fra din norske venn, Anita

Anita Hagen sa...

Ville bare titte inn for å gi deg en Gooood klem og takke for de superkoselige kommentarene du legger igjen hos meg. Jeg blir både glad og rørt når jeg leser alt det flotte du skriver. Gode gode Camilla, min venn =)

*klemmeliklem*

Anonym sa...

Vilka fina kort! Har ju inte varit här och kikat på ett tag...
Ska bli spännande att se den nya köket också ;)

Anonym sa...

Jo...jag tycker det är ganska svårt att få till den rätta nyansen när man blandar till rosa.
Jag brukar blanda rosa med lila och rött för att få fram den rätta färgen.

Anonym sa...

det var ju ett helt underbart kort!
jättefint!
är ju inte det minsta avis att du kan fara till magnolia och shoppa när andan faller på *ljuger*

Ha det gott

KAtarina